EDUpoint v listopadu: Patří mobil do třídy a co se mohou navzájem naučit soukromé a státní ZŠ?

25. 10. 2017
EDUin
35559327576_4b84a54a86_z

Zveme vás opět do EDUpointu na Staroměstském náměstí, který sídlí v Pražském kreativním centru. V listopadu se můžete těšit opět na Otevřenou třídu tentokrát věnovanou tomu, jak se učit programovat pomocí stavby robotů z brček, v Akváriu se bude diskutovat o tom, zda mobil patří do třídy, Peďák+ se věnuje tématu vzájemné inspirace státních a soukromých škol a na konci měsíce se zase můžete těšit na praktické rady, které získáte v rámci Učitelského večera. Newsletter EDUpointu s programem na listopad si můžete v pdf stáhnout ZDE. Těšíme se na Vás!

Otevřená třída

Každé první úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V listopadu se setkáme v úterý 7. listopadu.

Akce určená především rodičům či prarodičům, aby zjistili, jak se lze učit jinak. Jednou za měsíc zveme inspirativní učitele do „otevřené třídy“, kde si děti i dospělí mohou vyzkoušet nové vyučovací metody a přístupy. Aktivní účast je dobrovolná, můžete jen přihlížet a na závěr budete mít prostor pro dotazy.

7. listopadu. 16:00
Quirkbot
Věděli jste, že roboti se dají vyrábět i z obyčejných brček? Švédský koncept Quirkbot učí děti, od nejmenších až po největší, programovat své vlastní roboty. S postupnou digitalizací a automatizací se budeme všichni muset s nástupem techniky na téměř všechna pracoviště nějak popasovat. Švédský start-up https://www.quirkbot.com/ přišel s nápadem, jak využít obyčejná brčka, spojit je jednotkou připojenou na počítač a dát tak dětem jedinečnou příležitost ke hře, při které si sami zkouší naprogramovat vlastního pomocníka nebo hračku.

Kristofer Hagbard a Erik Törnqvist přijíždějí do Prahy představit učitelům, rodičům a pracovníkům ve vzdělávání svůj koncept a v EduPointu připraví pro zájemce jednoduchou dílnu. Sami si zkusíte, jak všechno funguje, jak případně používat systém ve výuce a jak s ním s dětmi pracovat.

Akce je organizována ve spolupráci s EDUin.

POZOR! Workshop bude probíhat v angličtině. Počet míst je omezen. Zájemci se mohou hlásit emailem na martin.severyn@gov.se. Přednost dostanou pracovníci ve školství a vzdělávání, vítaní jsou samozřejmě ale i rodiče a přátelé škol.

 

Akvárium

Každé druhé úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V listopadu se setkáme v úterý 14. listopadu.  

Diskusní setkání otevřené všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.

14. listopadu. 17:00 – 19:00
Mobil ve škole
Soupeř nebo pomocník? Jak se různí učitelé a různé školy vyrovnávají s přítomností mobilních telefonů při výuce.

 

Peďák+

Každé třetí úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V listopadu  se setkáme v úterý 21. listopadu.  

Peďák+ je nabídkou pro studenty učitelských oborů různých fakult. Chceme jim zprostředkovat další zkušenosti z praxe. Obsahem setkání budou například workshopy na téma hlasové výchovy, psychohygieny, řešení případových studií (dítě či třída s problémem), praktické tipy a triky do výuky.

21. listopadu 17:00
Peďák+: Co se mohou navzájem naučit soukromé a státní ZŠ? Tentokrát Duhovka!

Na listopadový Peďák+ přijde představit koncept a praxi Montessori škol (MŠ, ZŠ a gymnázium) spojených pod značkou Duhovka ředitel tamní základní školy Jindřich Kitzberger. Přijďte zažít a ochutnat jejich práci!

 

Učitelský večer

Každé čtvrté úterý v měsíci od 17:30 (!) do 19  hodin. V listopadu se setkáme v úterý 28. listopadu.

28. 11. 17:30
Učitelský večer, věci, co můžu využít zítra v hodině.

Učitelský večer je setkání všech, kdo se od sebe navzájem chtějí učit, jak učit. Přijít může kdokoliv – učitelé, studenti, zájemci o vzdělávání. Během večera vystoupí 4-5 řečníků s krátkým příspěvkem (max. 10 minut) následovaným diskuzí. Příspěvky jsou předem připravené, musí vycházet z vlastní praxe prezentujícího a jsou zaměřené na praktické aktivity, metody, přístupy – cokoliv „co můžu použít zítra v hodině“.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články