Připravili jsme pro vás program EDUpointu na září. Opět se sejdeme v Akváriu, Otevřené třídě, v diskusi s oponenty a s Peďákem+. Vyberte si z programu a navštivte nás některé úterý v prostorách Skautského institutu na Staroměstském náměstí (ZDE).
Otevřená třída
Každé první úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V září se vyjímečně setkáme se v úterý 8. září.
Akce určená především rodičům či prarodičům, aby zjistili, jak se lze učit jinak. Jednou za měsíc zveme inspirativní učitele do „otevřené třídy“, kde si děti i dospělí mohou vyzkoušet nové vyučovací metody a přístupy. Aktivní účast je dobrovolná, můžete jen přihlížet a na závěr budete mít prostor pro dotazy.
V úterý 8. září si vyzkoušíme, jak lze dětem popularizovat přírodovědné předměty již na prvním stupni a představit fyziku jako velmi zajímavou vědu. V Otevřené třídě vám ve spolupráci s Nadací Depozitum Bonum České spořitelny interaktivní formou ukážeme, jak lze prostřednictvím dětských her a činností pochopit fyzikální zákonitosti, k čemu je dobré rozvíjet vědecké myšlení všech dětí a jak se dá u některých dojít k velké vědě v dospělosti. Hodinou vás provede tandem učitele a studenta, kteří vedli v loňském roce kroužek Malá věda pro 1. a 2. ročníky na ZŠ Londýnská. Děti jsou při Otevřené třídě vítány!
Akvárium
Každé druhé úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V září se vyjímečně setkáme až v úterý 15. září.
Diskusní setkání otevřené všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.
15. září bude v Akváriu vřít téma Existuje ještě reforma školství? Proč mají ředitelé pocit, že tak špatně ještě nebylo? Hosté: Zdeněk Brož (ředitel ZŠ Malíka, Chrudim), Zdislava Nováková (ředitelka ZŠ Praha – Satalice), Vít Beran (ředitel ZŠ Praha Kunratice)
Peďák+
Každé třetí úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V září se vyjímečně setkáme v úterý 22. září.
Peďák+ je nabídkou pro studenty učitelských oborů různých fakult. Chceme jim zprostředkovat chybějící zkušenosti z praxe. Obsahem setkání budou například virtuální hospitace s následným rozborem, řešení případových studií (dítě či třída s problémem), praktické tipy a triky do výuky.
V úterý 22. září v první části programu zkušená pedagožka a ředitelka školy Ivana Málková představí koncept Vědomé pedagogiky a v druhé části setkání se představí Škola 21 – Nová svobodná škola, která reaguje na nedostatky současného vzdělávacího systému. Škola, kde se rozvíjí upřímný a otevřený dialog se studenty a podle jejich přání sestavují výuku na míru.
Vědomá pedagogika
Probíhá mnoho diskusí, jak proměnit naše školství. Vědomá pedagogika by mohl být jedním z nástrojů, jak ke změnám přispět. Kvalitu učebního procesu určují především lidské a profesní kvality učitele. VP se zaměřuje na jejich osobnostní růst. Každý z nás je totiž pro někoho učitelem (vzorem nebo odstrašujícím příkladem).
Na setkání s VP můžete ochutnat ukázky technik, cvičení a modelových situací, které nám umožní procházet jimi na vyšší vědomé úrovni. Jde o jednoduché nástroje, kterými můžeme obohatit náš každodenní život a znovuoživit kvality, které byly v profesní a často i osobní oblasti zatlačeny do pozadí. VP vychází z potřeb a zájmu přítomné skupiny účastníků. www.ivanamalkova.cz
Diskuse s oponenty
Každé čtvrté úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V září se setkáme v úterý 29. 9.
Večer s oponenty je příležitost osobního setkání s těmi, kteří na stránkách eduin.cz vyjadřují nesouhlas s názory EDUin a jeho spolupracovníků. Každý měsíc vybereme jedno téma, přidáme diskusní příspěvky z našich stránek a pokusíme se ve společné debatě prozkoumat blíže postoje obou stran. Nejde nám o to, aby jedna strana přesvědčila druhou o své pravdě, ale abychom navzájem lépe rozuměli svým argumentům a postojům.
V úterý 29. září se budeme bavit o tom, jak zafungoval zákon o pedagogických pracovnících a jaké jsou aktuální problémy profese. Zaměříme se i na nedostatek některých předmětových učitelů a elementaristů.