Rádi bychom vás pozvali do EDUpointu, který od 1. března otevíráme v nových prostorech Skautského institutu na Staroměstském náměstí (ZDE). EDUpoint se má stát místem pro získávání informací, síťování, diskusi a řešení problémů v oblasti vzdělávání.
Pod patronací EDUin, o. p. s., budou každé úterý v měsíci probíhat:
Eduhub
Každé úterý od 12 do 16 hodin.
Přijďte pracovat na svých věcech do společného prostoru, kde můžete najít nový kontakt, spolupracovníka či zajímavou inspiraci. Může se stát, že u kávy a počítače náhodně potkáte velmi nečekané kolegy experty na fundraising, startování a vedení projektů a mnoho jiného.
Vícehlav
Každé úterý od 16 do 17. 00 hodin.
Řešíme společně problémy, s nimiž se potkáváte v rámci svých projektů a uvítáte pohled z vnějšku, zkušenosti odjinud či promyšlení detailů, na něž vám nezbývá čas. Využijte synergie a toho, že více hlav vygeneruje více nápadů. Přijďte zároveň i vy se svým tématem! Pokud se svými tématy ještě vyčkáváte, tak za EDUin nabízíme možnost během dubna se postupně pokusit rozlousknout oříšky jako: Jak udělat ze vzdělávání téma veřejného zájmu? Jak zapojit školy do komunitního života? Jak podpořit vnitřní motivaci učitelů, aby se zajímali o své další vzdělávání? Jak podpořit rodiče, aby se naučili využívat digitálních prostředků ku prospěchu svých dětí?
Akvárium
Každé první úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. Setkáme se v úterý 7. dubna.
Diskusní setkání otevřené všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.
7. dubna bude v Akváriu vřít téma – Je zakládání firemních a rodičovských základních škol prospěšné, nebo jen rozkládá veřejné vzdělávání? Hosté: Dominik Dvořák – Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Eva Dittrich Sanigová – spolumajitelka školy Livingston, Jindřich Kitzberger – bývalý náměstek ministra školství, pedagogický ředitel škol Duhovka
Otevřená třída
Každé druhé úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. Setkáme se v úterý 14. dubna.
Akce určená především rodičům či prarodičům, aby zjistili, jak se lze učit jinak. Jednou za měsíc zveme inspirativní učitele do „otevřené třídy“, kde si děti i dospělí mohou vyzkoušet nové vyučovací metody a přístupy. Aktivní účast je dobrovolná, můžete jen přihlížet a na závěr budete mít prostor pro dotazy.
V úterý 14. dubna si vyzkoušíte výuku matematiky dle profesora Hejného přímo se zkušenou učitelkou 1. stupně Sandrou Holákovou ze ZŠ Vratislavova. Dozvíte se, v čem je nová metodika inovativní a jak pomáhá k rozvoji matematického myšlení. Děti jsou při výuce taktéž vítány!
Peďák+
Každé třetí úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. Setkáme se v úterý 21. dubna.
Peďák+ je nabídkou pro studenty učitelských oborů různých fakult. Chceme jim zprostředkovat chybějící zkušenosti z praxe. Obsahem setkání budou například virtuální hospitace s následným rozborem, řešení případových studií (dítě či třída s problémem), praktické tipy a triky do výuky.
21. dubna proběhne Promítání a diskuse nad filmem Tomáše Škrdlanta Škola demokracie, přibližující prostředí škol v roce 1997. Kolik se od té doby změnilo? Budeme diskutovat o tom, zdali se české školy mění, či spíše zůstávají stejné, a proč tomu tak je.
Besedy se zúčastní osobně autor Školy demokracie Tomáš Škrdlant.
Diskuse s oponenty
Každé čtvrté úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. Pozor změna: Debata se přesouvá na čtvrté úterý v květnu (26.5.)
Večer s oponenty je příležitost osobního setkání s těmi, kteří na stránkách eduin.cz vyjadřují nesouhlas s názory EDUin a jeho spolupracovníků. Každý měsíc vybereme jedno téma, přidáme diskusní příspěvky z našich stránek a pokusíme se ve společné debatě prozkoumat blíže postoje obou stran. Nejde nám o to, aby jedna strana přesvědčila druhou o své pravdě, ale abychom navzájem lépe rozuměli svým argumentům a postojům.
V úterý 26. května debatujeme na téma Potřebujeme více vyučených? Otázka, která už po léta ostře rozděluje veřejnost. Pojďme si odpovědět na to, proč jsou firmy nespokojené s kvalitou absolventů odborných škol, jestli by pomohlo, kdyby na učiliště chodila dejme tomu polovina populačního ročníku a zda stát odpovídá za kvalitu vzdělávání spíše zaměstanavatelům nebo občanům.