Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Výrobce hraček LEGO a organizace Ashoka, mezinárodní lídr v oblasti podpory sociálních inovací, se spojili v projektu Re-imagine Learning Challenge (Představme si vzdělávání jinak), díky němuž vyhledávají a podporují projekty z celého světa, které přinášejí pozoruhodné vzdělávací inovace postavené zejména na principu hry. O projektech natočili krátká videa, jejichž abstrakty v češtině vám přinášíme. Za překlady děkujeme Lucii Černé. Videa najdete ZDE. Jednotlivá shrnutí budeme publikovat postupně.
Center for Inspired Teaching působí ve Spojených státech a obdobně jako v dalších organizacích, které se soustředí na učení prostřednictvím hry, se i zde pokoušejí o přehodnocení přístupu k učení dětí.
Center for Inspired Teaching – a champion of learning through play from LEGO Foundation.
Zakladatelka a ředitelka tohoto sdružení vzpomíná na to, jak při přípravě na učitelské povolání byla vždycky vedena k tomu, aby se striktně držela plánu hodiny. Pokud se od něj náhodou odklonila, znamenalo to pro ni jako pro učitelku selhání a prohru. Školy jsou podle ní zaměřeny na to, aby „honily“ děti; aby do nich v co nejkratším čase dostaly co nejvíce informací, místo toho by se však měly soustředit na to, aby v dětech vyvolaly fascinaci věděním, kreativní myšlení a aby děti měly samy zájem se dozvědět ještě více.
Cílem centra je změnit zkušenosti, které studenti se školou mají. Od pasivních dětí bez zájmu se z nich snaží udělat aktivní studenty se zájmem o zapojení do výuky. Místo toho, aby měli učitele, kteří myslí za ně, se studenti učí, jak samostatně myslet, k čemuž mohou využívat i hry. Podstatné je, neříkat dětem, proč provádějí určitou aktivitu, ale vedou je k tomu, aby to společnými silami samy odhalily. Při mnoha aktivitách se děti cítí jako při hře, ale ve skutečnosti se učí. Nejdůležitější je však učení učitelů, aby mohli děti inspirovat. Musí se naučit poslouchat, pozorovat, naplánovat lekce, klást důležité otázky a pak poslouchat odpovědi dětí a na nich stavět otázky další. Centrum se tedy specializuje právě na aktivity s učiteli, se kterými zde pracují prostřednictvím improvizačního divadla. Snaží se o to, aby učitelé vystoupili ze své komfortní zóny, protože právě potom se mohou sami učit.
Nesnaží se předělat vzdělávací systém, ale vyzvat ty, kteří učí děti a učitele, aby změnili svůj vlastní pohled na své povolání. Oni sami uznávají, že atmosféra ve škole je při využití her mnohem lepší a děti jsou nezvykle aktivní, jelikož nevědí, že se učí. Zásadním cílem organizace je, aby jejich aktivity měly rozsáhlejší vliv a z přemýšlejících inspirujících učitelů se stala norma, nikoli výjimka.