Odborná porota vybrala devět finalistů ceny Eduína 2013. Začíná veřejné hlasování.
Z 68 nominovaných projektů vybrala sedmičlenná odborná porota devět finalistů. O nich bude veřejnost hlasovat od 14. do 24. října a rozhodne tak, kdo získá Cenu veřejnosti.
Praha, 1. října 2013 – O vítězi ceny Eduína 2013 rozhodne kromě odborné poroty i veřejnost. Na stránce eduina.cz dnes odstartovalo veřejné on-line hlasování, v jehož rámci může každý zájemce dát tři hlasy třem projektům, které považuje za nejpřínosnější inovaci v oblasti vzdělávání. Cenu vyhlásil v květnu tohoto roku EDUin ve spolupráci s českým Googlem. Na vyhlášení 30. října bude nejzajímavějším projektům udělena Cena odborné poroty, Cena veřejnosti a český Google udělí samostatně Cenu za využití technologií ve vzdělávání.
Mezi devíti projekty, které z nominací vybrala minulý týden sedmičlenná odborná porota, jsou jak projekty, které jsou založené především na využití technologií, tak ty, které se soustřeďují na propojování škol, žáků, rodičů a komunity. Některé z nich se snaží o metodickou podporu škol, jiné se orientují na vzdělávání probíhající mimo školu. Z těchto devíti finalistů vybere odborná porota svého favorita a zároveň může veřejnost v termínu 14.-24. října HLASOVAT o tom, kdo ji nejvíce zaujal. Nabízíme výčet finalistů se stručnými informacemi a linkem na weby, kde je možné se o každém z nich dozvědět víc:
Experimentování s fyzikou po vzoru pouličních kejklířů, které má diváky nadchnout. Učitele může inspirovat, jak by bylo možné učit fyziku způsobem, který ji představí jako dobrodružství poznávání. http://www.udif.cz/
Audiovizuální lekce pomáhající učitelům při práci v hodinách humanitních předmětů jsou součástí dlouhodobé aktivity programu Jeden svět na školách. Ten se soustřeďuje na rozvíjení občanských dovedností a kompetencí. http://www.jsns.cz/
Portál občanského sdružení ABECEDA nabízí návody, podporu a příklady dobré praxe v oblasti čtenářské gramotnosti, mediální výchovy, tvůrčího psaní a projektové výuky. http://www.ctenarska-gramotnost.cz/
Program propojující už pět let studenty s manažery a lidmi z praxe. Nabízí ojedinělou možnost navštívit pracoviště odborníka (mentora) a porovnat to, co jsem se dozvěděl ve škole, s požadavky reálného života. http://mentoring.cvut.cz/
Na příkladu rodičovských kaváren v pražské ZŠ Kunratice se můžete seznámit se způsobem, jak rodiče nenásilně informovat o nových trendech ve vzdělávání a využít jejich potenciálu ke spolupráci. Více na stránkách rodicevitani.cz.
Program podporující proměny školních zahrad v inspirativní prostředí rozvíjející dovednosti, tvořivost a fantazii dětí. Je zároveň metodickou pomůckou, která školy i žáky učí, jak postupovat při realizaci náročného projektu. www.promenyproskoly.cz
Způsob, jak každý den propojovat ty, kteří něco umí, s těmi, kdo se chtějí něco naučit. Příklad, že vzdělávání se neodehrává jen ve škole. Příležitostí, jak se něco naučit, je mnohem víc, jen musíte vědět, kde je hledat. http://www.naucmese.cz/
On-line prostředí, ve kterém se mohou učitelé navzájem inspirovat a informovat o svých zkušenostech. Portál, který u mnohých učitelů změnil způsob, jakým uvažují o své práci. http://rvp.cz/
Geolokační vzdělávací hra informující o historických a přírodních unikátech ve Veltrusech prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu. Příklad, jak přiblížit veřejnosti jakékoli místo v České republice. http://m77.cz/mgame
Hlasovat lze na www.eduin.cz/hlasuj/. Přehled všech nominací a pravidla soutěže najdete ZDE.
Složení sedmičlenné poroty s profily jednotlivých porotců najdete ZDE.
Michal Kaderka, rodič, předseda odborné poroty, řekl: „Už sám fakt, že se devět projektů probojovalo do finále v opravdu velké konkurenci skoro sedmi desítek konkurentů, znamená, že jde o mimořádné počiny. Přinejmenším dalších deset jim totiž velmi těsně dýchalo na záda. Je to jednoznačný signál, že vynikajících inovativních aktivit je v České republice mnoho a přinejmenším v této oblasti rozhodně neplatí, že se kvalita vzdělávání a jeho podpory snižuje. Odborná komise se shodla, že jde o velmi pozitivní zprávu o vývoji v posledních letech.“