Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha 13. února 2012 – Dnešní tisková konference mistra školství má být věnována výsledkům pilotního plošného testování na základních školách a zprávě OECD o hodnocení ve vzdělávacím systému České republiky. Protože ministr školství opakovaně dezinterpretuje některé dokumenty – minulý týden dokazatelně lhal o dopisu Evropské komise k čerpání fondů, je třeba podobnému zkreslování informací předcházet.
K pilotnímu testování: Ministr hodlá informovat o tom, co jsme se dozvěděli o znalostech českých žáků z prosincové pilotní zkoušky plošných testů na základních školách. Vyplývá to z několika textů, které už byly na toto téma minulý týden publikovány v médiích.
Komentář EDUin: Ministerstvo školství opakovaně před pilotním testováním uvedlo, že jde o zkoušku logistiky a počítačového systému. Školy byly do zkušební stovky vybírány podle vybavenosti počítači. Vyvozovat tedy z takového zcela nereprezentativního „výzkumu“ cokoli o znalostech dětí je zcela nepřípadné. Pro srovnání: televizní stanice by asi také nebrala vážně výzkum sledovanosti, který by se dělal například jen u majitelů televizorů značky Sony. Navíc souběžně publikovaný výzkum společnosti Scio došel k opačným výsledkům (ZDE).
K problematice plošného testování shlédněte aktuální video (ZDE).
Ke studii OECD: Z prvních mediálních vystoupení představitelů ministerstva vyplývá, že Josef Dobeš chce studii OECD interpretovat ve smyslu, že dokument podporuje jeho snahu o zavedení plošných testů. Bude pravděpodobně argumentovat doporučením studie k větší srovnatelnosti hodnocení v různých typech škol.
Komentář EDUin: Přesný opak je pravdou. Studie naopak upozorňuje na velká rizika plošných testů, vyzývá ministerstvo k opatřením, která sníží negativní důsledky testování, a nabádá ho, aby raději rozvíjelo formativní (průběžné) hodnocení, které žákům pomáhá v učení. To se ale nerealizuje formou plošných testů. Právě minimální informovanost o tom, jak v průběhu vzdělávání hodnotit, vyhodnocuje studie jako zásadní nedostatek našeho vzdělávacího systému a plošné testy tuto situaci podle expertů zlepšit nemohou.
Tomáš Feřtek, tiskový mlučí EDUin, řekl: „V nastávající debatě je třeba si především uvědomit, že testování a hodnocení není totéž. Je velmi pravděpodobné, že pan ministr bude dnes interpretovat studii OECD o hodnocení jako podporu zavedení plošného testování, ale je to právě naopak. Pokud pan ministr skutečně zaměňuje pojmy testy a hodnocení, pouze v praxi dokládá tvrzení studie, že povědomost o tom, jak dobře hodnotit, je u nás u všech aktérů vzdělávacího procesu velmi nízká.“
Kontakty:
· Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin
e-mail: tomas.fertek@eduin.cz, mobil: 602 687 016
Poznámky pro editory:
Celý dokument Reviews of Evaluation and Assessment in Education, Czech Republic v angličtině najdete ZDE.
Starší tiskovou zprávu k tématu najdete ZDE.
Český překlad pasáže Nedostatky a doporučení najdete jako dokument ke stažení ZDE.
Články, které se zabývají doporučeními studie OECD, najdete ZDE, ZDE a ZDE.
Aktuální video k tématu plošného testování shlédněte ZDE.
EDUin je obecně prospěšná společnost, která se věnuje problematice vzdělávání a jejíž snahou je informovat veřejnost o všem důležitém, co se děje ve školství a vzdělávání. EDUin, o. p. s. byla založena v květnu 2010 a realizuje a připravuje několik informačních a osvětových projektů. Více se dozvíte na www.eduin.cz.
Populární verzi vzdělávacích témat najdete na http://fertek.blog.respekt.ihned.cz.