Podívejte se na dvě krátká videa o tom, co mohou školy udělat, aby děti neztrácely chuť k práci a učení.
Praha, 29. září 2016 – Ve dvou krátkých videích pojmenovávají účastníci debaty podle jakých vnějších znaků lze rozeznat školu, kde dítě neztratí motivaci k práci, a jak učitel pozná dítě, které má vnitřní motivaci učit se a poznávat.
V debatě na kulatém stole SKAV a EDUin na téma Jak dlouho se těší prvňáček do školy, pojmenovala Soňa Rýdl, lektorka programu Respektovat a být respektován, základní znaky zaujatého a vnitřně motivovaného dítěte.
Na tříminutové video Jak poznám dítě, které baví práce ve škole se můžete podívat ZDE.
Patnáctiminutové video Jak poznám školu, která umí motivovat dítě k práci najdete ZDE.
Tomáš Feřtek, odborný konzultant EDUin, řekl: „Překvapilo mě, jak často se v odborné debatě a v příspěvcích žáků objevovala zmínka o srovnávání a shazování ze strany učitelů. Na to jsou jak malí školáci, tak ti náctiletí zjevně velmi citliví. Obecně platí, že na prvním stupni se vztah k učení rovná vztahu k učitelce či učiteli, na druhém stupni pak hodně závisí na školní atmosféře, vztazích ve třídě a respektu učitelů k osobnosti dítěte.“