Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Sociálně demokratický ministr připravil vzdělávací past na své voliče.
Praha 14. srpna – Návrh ministerstva školství na zavedení jednotných přijímacích zkoušek znevýhodňuje žáky některých základních škol a omezuje jejich šanci získat středoškolské vzdělání. Jednotné zkoušky totiž neberou v potaz odlišnou kvalitu vzdělávání na základních školách a veškerou odpovědnost přesouvají na žáka. Na to doplatí především děti z méně majetných a sociálně znevýhodněných rodin, které představují část voličské základny sociálních demokratů.
Ministr školství Marcel Chládek odůvodnil svůj plán následovně: „K zavedení jednotných přijímacích zkoušek nás vede řada důvodů, jedním z těch zásadních je rozdílná úroveň znalostí dětí, které vycházejí ze základních škol.“
Výsledky jednotných zkoušek budou hrát klíčovou roli při přijímaní uchazečů na střední školy. Rozdílná kvalita vzdělávání na ZŠ ale prokazatelně znevýhodňuje žáky navštěvující školu, jež jim nedokáže adekvátní úroveň vzdělání poskytnout. Na rozevírající se nůžky mezi kvalitou našich škol přitom upozorňuje i OECD. Odkaz na podrobnější informace najdete v příloze pro editory.
Velké rozdíly mezi školami povedou jednak k diskriminaci, jednak k možnému obchodu s přípravou žáků na jednotné přijímací testy. Znevýhodněni budou opět ti, kdo na takovou přípravu nemají peníze. To jsou velmi často chudší, případně sociálně znevýhodněné rodiny. V mnoha případech právě voliči sociální demokracie. Tedy strany, jejíž ministr tento návrh připravil.
Tomáš Feřtek, odborný konzultant EDUin, řekl: „Když v dubnu 2013 ještě jako stínový ministr školství a senátor zorganizoval Marcel Chládek návštěvu členů Finské národní rady pro vzdělání, připomínal, že ve Finsku se nezaměřují na testování žáků a jsou tam minimální rozdíly v úrovni základních škol. Přesto dnes prosazuje projekt, který má potenciál tyto rozdíly ještě zvýšit. Bylo by prospěšnější, kdyby místo zavádění jednotných přijímaček hledal cesty, jak rozdíly mezi základními školami snižovat.“