Praha, 3. října – KDU-ČSL jde do voleb s programem, který obsahuje velké množství většinou smysl dávajících a potřebných kroků, jež je třeba v oblasti vzdělávání učinit. Program vykazuje velký průnik témat se strategickým dokumentem Vzdělávání přede-vším: podpora ředitelů a učitelů, otevřenosti škol, vytvoření koncepce rozvoje v podobě Národního vzdělávacího programu. Programu chybí větší prioritizace jednotlivých kroků, nástin konkrétní realizace a populistická potřeba vymezovat se proti „ideologii multikulturalismu“.
EDUin představuje sérii hodnocení politických programů stran kandidujících do parlamentních voleb v roce 2017. Vycházíme z volebního modelu Median a zahrnujeme strany, které mají šanci překonat pětiprocentní klauzuli a také ty, které mají šanci dosáhnout na státní příspěvek na provoz (3 %). Následuje hodnocení programu KDU-ČSL:
Pozitiva:
Negativa:
Co chybí:
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Je sympatické, že KDU-ČSL staví vzdělávání do popředí programu. Jako jedna z mála stran vnímají křesťanští demokraté nutnost vytvořit koncepci rozvoje. Stejně tak potřebu reformovat přípravu učitelů, kde by ale bylo vhodné navrhnout konkrétní kroky, jak to udělat. Potřebu bojovat s multikulturalismem vnímám jako potřebu vyjít vstříc populismu. Věřím, že by o tom, stejně jako o způsobu realizace tzv. praktické připravenosti na život, byli politici KDU-ČSL ochotni hovořit a změnit koncept.“