Pro KSČM je vzdělávání podružné téma. V programu je podřazeno jiným prioritám. Omezení na „potřeby trhu práce“ redukuje cíle a smysl vzdělávání pro společnost i jedince.
Praha, 27. září – V programu KSČM nemá vzdělávání svou vlastní kapitolu. Je podřazeno tématům ekonomickým a veřejných služeb. KSČM nepředstavuje koncepční přístup k rozvoji vzdělávání, jednotlivá hesla mezi sebou nemají jasnou vazbu. Vzdělávání má být podle KSČM bezplatné, státem řízené, orientované technicky dle zájmů zaměstnavatelů.
EDUin představuje sérii hodnocení politických programů stran kandidujících do parlamentních voleb v roce 2017. Vycházíme z volebního modelu Median a zahrnujeme strany, které mají šanci překonat pětiprocentní klauzuli a také ty, které mají šanci dosáhnout na státní příspěvek na provoz (3 %). Následuje hodnocení programu KSČM:
Pozitiva:
Negativa:
Co chybí:
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „KSČM je ve svém vztahu ke vzdělávání konzistentní: není to priorita, vraťme se ke starému a dobrému osvědčenému modelu, jenž vychází z praxe druhé poloviny 20. století. Je pravděpodobné, že voličská kohorta strany chce právě toto slyšet.“