V hodině Občanské výchovy na ZŠ Lyčkovo náměstí zažijí osmáci velmi netradiční hodinu. Absolvují cestu kávy od pěstitele ke konzumentovi a zjistí, jak funguje tento ekonomický proces tehdy, je-li tento obchod uskutečňován jako férový fair trade.
Praha 13. května – Kampaň CHCI UČIT zve do škol odborníky z nejrůznějších povolání, kteří mají možnost vyzkoušet si profesi učitele. Už dříve šel do školy učit třeba bývalý ministr školství Ondřej Liška nebo ředitel Člověka v tísni Šimon Pánek. Jako další v pořadí nabídky využil zakladatel sítě kaváren Mamacoffee Daniel Kolský.
Žáci prožijí doslova zážitkovou hodinu. Dozvědí se o důležitosti podpory pěstitelů kávy, jejichž příjmy jsou zpravidla velmi nízké, pročež vznikl princip fair trade, aby měli samotní pěstitelé zajištěnu důstojnou odměnu za svou práci. Zároveň získají povědomí o tom, že podnikání může mít důležitý sociální rozměr a dopad.
Dozvědí se samozřejmě také o tom, jak se káva pěstuje a budou moci zapojit i vlastní smysly při hodnocení vzorků.
Daniel Kolský, ambasador kampaně CHCI UČIT, říká: “ Jako studenta mě vždy nejvíce bavilo propojení reality s teoretickou látkou, kterou jsme probírali. Podobně chci studentům ukázat několik příkladů a konkrétních témat z praxe a příklady toho, jaká dilemata a otázky při nich řešíme. Chtěl bych, aby si odnesli přesvědčení, že je velice důležité, jaká rozhodnutí každý z nás dělá i v každodenním životě a tato rozhodnutí mohou pozitivně ovlivňovat blízký i vzdálený svět, ve kterém žijí.“
Daniel Kolský se postaví před žáky 8. třídy ve čtvrtek 14. 5. od 11:30 v ZŠ Lyčkovo náměstí v Praze. Asistence novinářů je vítaná.
Kdo je Daniel Kolský
Daniel Kolský se narodil v roce 1981 a je absolventem FHS UK. V roce 2008 spoluzaložil s manželkou Martou společnost Mamacoffee, která se orientovala na distribuci kávy přímo od pěstitelů z Etiopie. Během sedmi let se podnikání rozrostlo o e-shop, síť kaváren, cateringové služby, pražírnu fair trade kávy či pekárnu, která získala v roce 2013 certifikaci košer. Firma se zabývá i dovozem čaje a třtinového cukru. V roce 2009 společnost získala v rámci Ceny Hospodářských novin Firma roku titul Vodafone Byznys rebel. Daniel Kolský je v českém podnikatelském prostředí reprezentantem podnikání na rodinné bázi a sociálně odpovědného podnikání.