Tisková zpráva: Známe 76 projektů nominovaných na cenu za inovace ve vzdělávání Eduína

17. 10. 2014
EDUin
eduina-2014

Letos se do nominací na cenu Eduína udělovanou za novátorské vzdělávací projekty a iniciativy přihlásilo o osm projektů víc než vloni. Podívejte se, které to jsou!

V Praze 17. října 2014 – Ve středu 15. 10. byl uzavřen termín nominací na cenu za inovace ve vzdělávání Eduína 2014. Porota vybere 9 z nich. O vítězi rozhodne veřejné on-line hlasování. Ceny budou vyhlášeny a slavnostně předány 25. 11. 2014.

Ve druhém ročníku ceny Eduína se sešlo několik desítek různorodých nominací. „Jejich spektrum sahá od školních projektů přes počiny neziskových organizací zaměřených na podporu škol a vyučování, komerční projekty na doučování, výuku jazyků apod. až po takové fenomény, jako např. Hejného matematika, kterou lze dnes už označit jako hnutí,“ bilancuje koordinátor programu Mirek Hřebecký.

Medailonky nominovaných projektů jsou k vidění na www.eduina.cz.

Porota nyní určí pořadí v kategorii Cena odborné poroty. Vedle toho doporučí 9 nejzajímavějších projektů k online hlasování veřejnosti.

Veřejnost bude mít možnost vybírat z devítky počinů v on-line hlasování 15. – 21. listopadu 2014 a rozhodnout, který z nich získá Cenu veřejnosti.

Složení poroty:

Hana Čápová (Respekt) novinářka, dlouholetá redaktorka týdeníku Respekt, s praxí i v MF Dnes, Týdnu a Lidových novinách. Specializuje se na domácí témata, zejména oblast vzdělávání a sociální problematiku.

Ondřej Neumajer (katedra Informačních technologií PedF UK) působí jako konzultant vzdělávání, lektor, didaktik a popularizátor informačních a komunikačních technologií. Dlouhodobě se zabývá problematikou využívání digitálních technologií ve vzdělávání a vzdělávacími inovacemi.

Tomáš Pavlas (Národní ústav pro vzděláváníČeská školní inspekce) dlouhodobě se zabývá problematikou zlepšování vzdělávání v souvislosti s podporou pedagogické práce a s formulováním kurikula, je analytikem a koordinátorem projektů, předtím 13 let působil jako zástupce ředitele na Gymnáziu Rumburk.

Jitka Přerovská (Nadace Proměny) profesí učitelka angličtiny, dlouhodobě se angažuje v neziskovém sektoru. Nyní působí jako ředitelka nadace, která získala v loňském ročníku ceny Eduína s projektem Zahrada hrou cenu odborné poroty i cenu veřejnosti.

Silvie Pýchová (EDUinSKAV) vystudovaná učitelka francouzštiny s praxí na gymnáziu, nezávislá konzultantka, metodička, lektorka a hodnotitelka se specializací na mapování kompetencí, projektový management a kariérové poradenství. Výkonná ředitelka Stálé konference asociací ve vzdělávání a předsedkyně občanského sdružení Centrum kompetencí.

Jiří Stárek (ZUŠ Hostivař) absolvent Pražské konzervatoře, který se přes 20 let věnuje pedagogické činnosti. Ve Výzkumném ústavu pedagogickém byl vedoucím týmu, který spustil reformu základních uměleckých škol. V současné době působí jako ředitel Základní umělecké školy v Praze 10 – Hostivaři, je předsedou Asociace ZUŠ ČR HMP, je členem správní rady EDUin.

Ondřej Šteffl (Scio) absolvent MFF UK a kandidát věd ze sociologie. V roce 1990 založil první soukromou školu u nás – PORG. 1995 založil společnost Scio, která se zabývá hodnocením výsledků vzdělávání.

Informace na www.eduina.cz.

Bob Kartous, vedoucí komunikace (EDUin), řekl: „Pestrá škála nominací ukazuje, že vzdělávání ve své praktické podobě prostupuje všemi sférami společenských aktivit. Těžko najít nějakou, ve které by potřeba „něco se naučit“ nehrála jednu z nejdůležitějších rolí. Snaha o to přicházet s novými nápady „jak na to“ si zaslouží velkou pozornost.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články