Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Asociace školních psychologů: Dobeš likviduje psychologické služby školám

16. 11. 2011
EDUin

Publikujeme prohlášení představitelů Asociace školních psychologů, kteří upozorňují ministra Dobeše, že neodpověděl na více než měsíc starý dopis varující před likvidací systému psychologických služeb školám. Autoři prohlášení kladou ministrovi tři důležité otázky po smyslu jím prosazovaných opatření a rozhodli se dopis, jenž zůstal bez odpovědi, zveřejnit. Dopis (čtete ZDE) kromě jiného upozorňoval ministra na důsledky sloučení a omezení činnosti odborných ústavů ministerstva.

 

Prohlášení Asociace školní psychologie ČR k současné situaci ve školním a školském poradenství

Asociace školní psychologie ČR (AŠP) spolu s dalšími odbornými sdruženími činnými ve školním a školském poradenství projednala dne 4. 11. 2011 současnou situaci. Konstatuje, že varování formulovaná v dopisu AŠP ČR ministrovi školství, mládeže a tělovýchovy dne 4. 10. 2010 se bohužel ukazují jako plně podložená. Nesystémovost, nekompetentnost, nehospodárnost jsou hlavními důsledky „slučování a šetření“.

Deformace agendy tzv. divize pro poradenství (Institut pedagogicko psychologického poradenství definitivně mizí), redukce počtu pracovníků pro poradenství na stav, který umožňuje kvalitně zajišťovat pouhý zlomek dosavadních aktivit pro školy, a nahrazování kompetentních odborníků osobami bez patřičného vzdělání a zkušeností. Řada činností ve školním a školském poradenství je vázána na certifikace a akreditace, které nelze převádět na osoby bez speciálního vzdělání nebo na začátečníky.

Vzhledem ke skutečnosti, že AŠP ani za 5 týdnů neobdržela odpověď pana ministra na svůj dopis, přistupujeme k jeho zveřejnění. Na závěr uvádíme otázky z uvedeného dopisu, na jejichž zodpovězení čekáme.

 

Vážený pane ministře, rádi bychom znali Vaši odpověď na tři otázky:

 

  1. Kdo – podle MŠMT – převezme a bude garantovat kvalitu činností, jež dosud IPPP zajišťoval. Tj. koncepční a metodické řízení poradenských pracovišť v celé České republice, garanci za rozvoj poradenských pracovišť přímo na školách, další vzdělávání pracovníků poradenských zařízení a tvorbu psychodiagnostických nástrojů pro pedagogicko-psychologické poradenství.
  2.  

  3. Jak stát zajistí, aby systém poradenských služeb pro školství fungoval ve veřejném zájmu, aby kvalita poskytovaných služeb byla kontrolovatelná a  státem ovlivnitelná?
  4.  

  5. Kdo a na základě čeho je autorem organizačních změn, jež ohrožují činnosti, které dosud zajišťoval IPPP? Změn, které hrozí likvidací funkčního systému pedagogicko-psychologického poradenství. Odborná veřejnost je znepokojena a měla by vědět, kdo ponese odpovědnost za dlouhodobé dopady těchto riskantních změn.“

 

prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc.

místopředseda
Asociace školní psychologie SR a ČR
Univerzita Karlova,
lékařská fakulta v Hradci Králové

prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc.

místopředseda
Asociace školní psychologie SR a ČR
Univerzita Karlova,
pedagogická fakulta

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články