Studie, která je výsledkem odborné debaty EDUin o.p.s. a členských organizací SKAV, si neklade za cíl podat vyčerpávající vodítko k této otázce, ale upozorňuje na některé zásadní momenty, které by neměly být při plánování celého procesu opominuty.
Studii je možné získat zde.
– definovat cíle vzdělávání, společnou vizi – Národní program vzdělávání – a zajistitjeho legislativní přijetí na úrovni nařízení vlády,
– zavést systém podpory učitelů (standard, systém atestací, systém DVPP a systémfinancování),
– vytvořit komplexní evaluační nástroje pro hodnocení kurikula, speciálně prohodnocení vzdělávacích výsledků žáků,
– dořešit financování škol odpovídající nárokům současného kurikula,
– inovovat přípravné vzdělávání učitelů, včetně studijních programů v oblasti kurikula,vytvořit požadavky na akreditaci programů.
– postupovat od analýzy stavu, přes přípravu všech aktérů a cílových skupin nazměny a plánování změny, po její realizaci a vyhodnocení,
– pamatovat na širší kontext prováděné změny (např. nakolik byly přijaty změnypředchozí, s nimiž prováděná změna souvisí) a vyvozovat z něj důsledky proplánování a realizaci změny,
– zaměřit se na efektivní a soustavnou komunikaci s aktéry a cílovými skupinamivtaženými do změny,
– zajistit sdílení společné vize, v našem případě mezi politickou reprezentací aodborníky a posléze mezi učitelskou veřejností.