Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Publikujeme závěry z Kulatého stolu SKAV a EDUin s názvem Co doopravdy říká o našem školství zpráva OECD. V článku najdete kompletní zvukovou nahrávku, informační souhrn o diskusi a prezentace všech zúčastněných. Seznam diskutujících a otázek, které byly položeny, najdete ZDE. Doplňujeme i odkaz na starší článek z Učitelských novin, který vysvětluje postoj ministerstva a České školní inspekce ke zprávě a oznamuje zahájení celonárodní diskuse k tématu hodnocení. Čtěte ZDE.
Kulatý stůl, který měl pojmenovat důvody různého čtení zprávy OECD o stavu hodnocení v českém vzdělávacím systému, se konal 19. dubna v aule ZŠ Vodičkova v Praze. Důležité bylo zastoupení různých názorových stran, včetně zástupkyně České školní inspekce.
Diskutovaly se především tři otázky:
Jaké jsou důvody rozdílné interpretace závěrů zprávy a jejích doporučení pro české školství?
Jakou podobu by mohlo mít v našem vzdělávacím systému formativní hodnocení?
Mohou připravované projekty plošného testování sloužit jako nástroj formativního hodnocení, tedy hodnocení pro učení?
V čem se diskutující shodli:
Důvod různého čtení je často v přílišné obecnosti diskuse, vytrhávání jednotlivostí ze zprávy a různém výkladu pojmů, jako je třeba sumativní či formativní hodnocení.
Je třeba poskytovat učitelům metodickou podporu, aby mohli formativní hodnocení provádět. Tedy například ukázkové úlohy i s ukázkami možného vyhodnocení.
V čem přetrvává různost názorů:
Především v otázce, zda může plošné testování sloužit jako nástroj formativního hodnocení.
V úloze, kterou by měla Česká školní inspekce plnit v našem vzdělávacím systému. Může plnit úlohu instituce, která bude podporovat rozvoj učitelů a jejich schopností v oblasti hodnocení? A potřebujeme vůbec nějakou takovou instituci?
Nahrávka diskuse v délce 100 minut:http://dl.dropbox.com/u/28312847/2012/KS/KS_120419_OECD/KS_120419_zprava_OECD.mp3
Prezentaci Ing. Michaely Šojdrové, ředitelky komunikace České školní inspekce, která objasňovala postoj úřadu k jednotlivým doporučením ze zprávy OECD, najdete ZDE. Na nahrávce hledejte její vystoupení na 6. minutě.
Prezentaci PhDr. Davida Gregera z Pedagogické fakulty UK, která popisuje systém formativního hodnocení a metodické podpory práce učitelů v kanadské provincii Ontario, nabízíme buď v jednoduché formě prezentace (ZDE), nebo jako balíček ke stažení ve formátu .zip, který obsahuje i ukázky formulářů a didaktických materiálů (ZDE). Jeho vystoupení začíná na 29. minutě.
Prezentaci RNDr. Pavly Polechové z České společnosti pro inkluzívní vzdělávání, která polemizovala s možností využití plošných testů na základních školách jako nástroje formativního hodnocení, naleznete ZDE. Na nahrávce hledejte na 52. minutě.
Vystoupení PhDr. Martina Chvála z Národního ústavu pro vzdělávání, který popsal, v čem může k debatě o formativním hodnocení přispět dlouhodobý projekt sebehodnocení škol nazvaný Cesta ke kvalitě, najdete na nahrávce na 61. minutě.
Diskuse panelistů a komentáře z publika hledejte na 75. minutě.