Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
eurofondy, reforma vysokých škol, akce „Stydím se za nejlepšího ministra školství“, revize RVP
„To, co budeme učit ve školách, je jedním z nejdůležitějších rozhodnutí, která jako národ činíme. Znalosti předávané dalším generacím, dovednosti a schopnosti, o nichž si myslíme, že je naše děti budou potřebovat v dospělosti, postoje a hodnoty, které jim chceme vštípit, jsou všechny zahrnuty v kurikulu a mají schopnost utvářet naši společnost a ekonomiku na mnoho let dopředu.“ Volně přeloženo z článku v The Guardian
Většina učitelů si myslí (výzkum PedF UK a Mediaresearch), že „není správné, že školy musí tvořit své vlastní vzdělávací programy“. Ministr Dobeš s nimi souzní a je odhodlán zakročit: „Tento systém jsem zdědil. Cítím, že tu bezbřehost musím svázat, jak já vždycky říkám, takovými obručemi.“ (Respekt) Debatu o tom, zda je lepší mít jednotné osnovy, nebo flexibilní kurikulum, vede v těchto dnech i Anglie – a odborníci upozorňují na to, že „jednotná škola“ potlačuje kreativitu učitelů a řadě dětí rigidnost osnov nevyhovuje. Na MŠMT probíhá od loňska naprosto utajeně revize RVP a nikdo neví, jakým směrem chce ministr české školy nasměřovat. Tiskový odbor MŠMT opakovaně ignoruje žádosti koalice neziskových organizací k RVP o poskytnutí těchto informací – její zástupci proto vyzvali MŠMT k odpovědi na 6 otázek podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
Brusel zastavil tok peněz a MŠMT s jeho důvody nesouhlasí… Jak dlouho si od ministra Dobeše necháme věšet bulíky na nos? Janek Wagner pro Českou televizi rozebral důvody, proč je potřeba o tvrzení MŠMT, že je vše bude v pořádku, pochybovat. Tvrdí také, že některá pochybení již nejde napravit a že ministerstvo o zjištěních auditu ví již od léta. Premiér Nečas by se mohl před středečním jednáním s ministerem Dobešem inspirovat blogem učitele Zdeňka Broma o tom, kterak pravidla stanovená ve třídě platí pro všechny – když je poruší učitel, musí za ně také pykat… A možná je také čas na to přiznat si, že jsme šanci ovlivnit české školství za peníze EU promarnili již dávno, Dobeš nedobeš – jak komentuje Tomáš Feřtek ve svém blogu.
Přečtěte si, proč se stydíme za „nejlepšího ministra školství“ a stáhněte si placku. Na Facebooku sledujte, kde jsou již vyrobené placky k dispozici.
V Rakousku se školné na vysokých školách právě ruší, protože se ani po 8 letech neukázalo jako výhodné, a v ČR pokračuje debata o reformě terciárního vzdělávání. Prof. Jiří Zlatuška pro Český rozhlas komentoval slova prezidenta Klause, který je „falešnou hrou o akademickou svobodu velmi pobouřen“, a Rudolf Haňka, předseda Rady pro reformu vysokoškolského vzdělávání, vysvětluje v MF Dnes, proč si myslí, že se akademici bojí reforem.
Na posledním kulatém stole o plošném testování odmítla svou účast ČŠI. Otázky, které nemohly být položeny, zaslali proto odborníci ústřední školní inspektorce, Olze Hofmannové, pomocí videoblogu. Výstup z kulatého stolu si přečtěte nebo poslechněte zde.
Na děčínské ZŠ Máchovka využili u zápisu do 1. tříd tablety, které použijí i v běžné výuce.
1.2. I české školy mohou být Světové – setkání pedagogů, škol, neziskových organizací i odborníků v oblasti vzdělávání (Praha)
3.2. konference Celoživotní učení a sociální politika: vazby a přesahy (Praha)