bEDUin 50. týden

6. 12. 2010
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 29.11.- 5.12.2010

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Dne 4.12. se konala „experimentální“ konference Wikinomics forum 2010, která pojednávala o nových trendech spolupráce i v oblasti vzdělávání. Z konference bylo zřejmé, že trend sdílení, sociálních sítí a spolutvorby je nezadržitelný. S tímto fenoménem je spojena i dnešní generace žáků základních a  středních škol. Jako ukázku kontrastu přístupů ke vzdělávání dnešní generace lze ukázat přístup dvou autorů. Jedním je článek Dokážeme něco změnit? učitele z odborné školy a druhý Hrozí na školách síťová válka? od spoluorganizátora výše zmíněné konference. Je zřejmé, že propast mezi generacemi opravdu existuje.

  • Ústav pro informace ve vzdělávání zveřejnil výsledky rychlého šetření s titulkem „Centrální testování podporuje nadpoloviční většina škol“. Tomuto tématu se přitom věnovala v celém šetření jedna jediná otázka, ve které si 70 % ředitelů myslí, že by podle centrálního testování neměly být školy financovány, 70 % si myslí, že testování podporuje orientaci na znalosti namísto klíčových kompetencí, 75 % si myslí, že testování nemotivuje žáky k lepším výkonům a 62 % předpokládá, že testování motivuje školy k lepší práci. Pokud ÚIV učinilo závěr o pozitivním přístupu škol k  testování pouze na základě této otázky, pak se obáváme, že jde o hrubou desinterpretaci dat a mylné informování veřejnosti.

O čem se diskutuje (výběr z diskuzních serverů)

  • Můžeme si vybírat lékaře, tak proč ne učitele?www.davidkralik.blog.sme.sk – slovenský učitel a bloger D.Kralik má zajímavé postřehy ze svojí praxe. Ve svém novém příspěvku se snaží navrhnout způsob odměňování učitelů na základě jejich kvality, kterou odvíjí od žádanosti rodičů. Pod blogem je velmi zajímavá diskuse popisující klady i zápory navrhovaného modelu a různé další možnosti, jak ocenit kvalitní učitele.

  • Všechny děti do základních škol a zrušit speciální?http://diskuse.rvp.cz – V odborné veřejnosti se začínají objevovat provokativní názory, že by bylo možné integrovat téměř všechny, nebo dokonce všechny děti se speciálními potřebami do základních škol. Speciální školy, česká chlouba, by mohly v  klidu zaniknout. Utopie, nebo inkluzivní budoucnost ve chvíli, kdy 75 % dětí ve speciálních školách jsou Romové a ministr Dobeš zastavil realizaci na Národním plánu inkluzivního vzdělávání? O střetu české a romské kultury píše také T. Feřtek ve svém blogu.

Akce tohoto týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 7.12. NIDV – konference „Proměny školy – inkluzivní vzdělávání“ (Olomouc)

  • 7.12. MŠMT – tisková konference „Zveřejnění výsledků mezinárodního výzkumu PISA 2009“ (Praha)

  • 8.12. CSVŠ – „Boloňský proces – Prospěl nebo uškodil českým vysokým školám?“ (Praha)

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články