Vzhledem k některým otázkám a nejasnostem v diskusích pod články, zveřejňujeme ediční pravidla stránek www.eduin.cz.
Stránky slouží především k informování o činnosti EDUin o.p.s., která usiluje o rozvíjení mediální debaty o vzdělávacích tématech. Zveřejňujeme tu tedy tiskové zprávy, videa a texty, které EDUin publikuje v jiných médiích.
Kromě toho zrcadlíme texty, audio a video nahrávky, které se zabývají vzděláváním a byly publikovány jinými autory v jiném médiu. Označujeme vždy zdroj, datum publikování a autora příspěvku. Nepublikujeme všechny texty týkající se vzdělávání, které vyšly v našich médiích, vybíráme a upřednostňujeme ty, které obsahují zajímavý názor nebo mají obecnější platnost. Téměř vždy vynecháváme zpravodajské články.
Vzhledem k tomu, že web eduin.cz je orientovaný především na rodičovskou a studentskou veřejnost, vybíráme především z obecných médií, jen výjimečně přebíráme články z odborných periodik a serverů.
Naopak názorově se snažíme zachytit co nejširší spektrum. EDUin jako organizace má obvykle na jednotlivé otázky svůj názor, ale na webu poskytujeme prostor i oponentním názorům. Výjimečně tu najdete texty, které nebyly publikovány nikde jinde a to v případě, že je z nějakého důvodu považujeme za důležité.
Co z těchto pravidel vyplývá? Jestliže například v debatě okolo státní maturity vznikly pochybnosti, jak je možné, že texty (šlo o komentáře a recenze didaktických testů) označené v rubrice Zdroj slovem EDUin obsahují různé a někdy protikladné názory, je důvod jednoduchý. Jde o texty publikované jen na webu eduin.cz, ale texty mají různé autory (Botlík, Hausenblas, Böhm, Lippmann) a tedy obsahují i různé přístupy a názory. Je to totéž, jako se podivovat, že na aktualne.cz prezentují ve svých blozích různé názory třeba pánové Rath a Kalousek.
Stejně tak je zbytečné se podivovat, pokud v některé jednotlivosti, změní názor i konkrétní autor. Pokud jde o mě samotného, jistě jsem v mnohém upřesnil názory na konstrukci maturitních testů od prvního komentáře, který jsme publikovali s kolegyní Lucií Slejškovou 3. června 2011. Právě proto, že v debatě padlo i mnoho argumentů protistrany a mnohé z nich jsem uznal za platné a důležité. Koneckonců proto tu debatu pořádáme. Pro všechny zúčastněné by jejím cílem měla být snaha pochopit, jak uvažuje oponent a v čem je možné se s jeho názory sblížit.