Jaký princip bude sledovat české školství – rozvoj nebo restrikce?

31. 8. 2015
EDUin
bEDUin

Co přinesl červenec a srpen

Témata prázdnin: Philip Zimbardo, americký psycholog a autor tzv. Stanfordského experimentu, dochází k pozoruhodným závěrům v otázce výchovy a vzdělání nastupující mužské generace. Nebo spíše “de-generace”? Recenzi přinesla Česká pozice. Dosavadní vývoj v oblasti internetového vzdělávání a tzv. Massive Open Online Courses (MOOC) mapuje článek serveru E15. O tom, kterak Hejného metoda učí děti pracovat s vlastní chybou, pojednává – mimo jiné – rozhovor s Lenkou Bořánkovou, učitelkou matematiky na ZŠ v Janovicích nad Úhlavou (iDNES.cz). V českém vzdělávání nelze očekávat revoluci. Tak by se daly zhodnotit dosavadní veřejná vystoupení Kateřiny Valachové, před prázdninami jmenované ministryně školství. Dokazuje to i červencový rozhovor pro mediální dům Mafra (iDNES.cz). Chceme-li vypěstovat v dětech touhu číst, neměli bychom jim protivit jazyk. Videorozhovor Boba Kartouse s Ondřejem Hausenblasem (Britské listy).

Výrok prázdnin:

”Je samozřejmě správné, aby české univerzity po vzoru německých univerzit nabízely uprchlíkům možnost bezplatného studia (…) Jsem rád, že se moje výzva k hledání konkrétních nástrojů pomoci uprchlíkům setkala s pozitivní reakcí akademické veřejnosti,” Mikuláš Bek, rektor MU v Brně.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • HLAVNÍ TÉMATA ŠKOLNÍHO ROKU 2015/2016
    Zavedení inkluze do českých škol. Způsob, jakým přijímací zkoušky na české školy ovlivní český vzdělávací systém. Kariérní řád a jeho spuštění či odložení. Start Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Otevřené vzdělávání, jeho přítomnost a budoucnost. To jsou podle EDUin nejvýznamnější témata vzdělávání v roce 2015/2016. V prvních dvou případech jde zejména o přijetí prováděcích vyhlášek, které určí způsob aplikace novely školského zákona na českých školách. V případě kariérního řádu jde o to, zda se na něj najdou peníze a případný konečný design. V případě OP VVV jde hlavně o poučení z chyb a u otevřeného vzdělávání o samotné otevření tématu a jeho propagaci. Více k jednotlivým tématům najdete v tiskové zprávě EDUin.

Inspirace z (a do) praxe

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články