Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Díky pracovní nechopnosti jsem si pustil postupně všechny Harry Potter filmy. Přiznám se (a někteří mí přátelé mi to dávají občas silně najevo), že mě léta na Pedagogické fakultě jistojistě deformovala a uvědomil jsem si to zejména ve chvílích, kdy jsem se na výkony bradavických učitelů díval pohledem “moderní” (řada těch myšlenek je známá, formulovaná, vyzkoušená a znovu objevovaná asi tak posledních sto let, v ČR zvlášť) pedagogiky.
V zásadě by se škola měla přejmenovat na Škola špatné a černé pedagogiky v Bradavicích…
abych nebyl jenom negativní, Bradavice ukazují skvělý příklad, že inkluze může fungovat a kudy jí vést: vzdělává rovnocenně studenty z kouzelnických i mudlovských rodin a umožňuje zažít úspěch a vlastní posun jak premiantům (Hermiona, například), tak pomalejším žákům (Neville, který se později stává profesorem bylinkářství)
…a to jsem doufal, že mi z Bradavic přijde dopis!
PS: Doplňková výuka Harryho, když učí obranku proti černé magii (kdy Dolores odtrhla výuku od praxe) ukazuje, že kouzelnický svět má stejné problémy ve vzdělávání, jako náš – i přes to, že tam nejsou na učitele evidentně kvalifikační nároky, tak je naprosto mimo realitu, aby učil student – i přes to, že to evidentně zvládá lépe, než mnozí vyučující.
Původní text najdete na autorově facebookovém profilu. Daniel Pražák je učitel.