EDUcast #41 – O (nejen) administrativní zátěži ředitelů základních škol s Jakubem Fischerem

Přibližně 25% vlivu školy na učení dětí je možné připsat kvalitě ředitele jakožto pedagogického lídra. Většina ředitelů ZŠ v ČR (97%) ale uvádí, že na pedagogické vedení nemá dost času, protože se musí věnovat nepedagogické administrativě, uvádí studie zaměřená na roli ředitelů škol.

Čeští ředitelé a ředitelky mateřských a základních škol toho dělají víc, než by sami chtěli. Ukazuje to nová studie Partnerství pro vzdělávání 2030+ s názvem Více času na pedagogické vedení školy prostřednictvím efektivního zajištění nepedagogických činností. Čím ředitelé tráví nejvíc času? A jak by mohlo do budoucna fungovat mezi školami takzvané sdílení služeb? Nejen o tom si s moderátorkou Veronikou Sedláčkovou povídal spoluautor studie a děkan Fakulty informatiky VŠE Jakub Fischer.

Na spotify poslouchejte zde:

IMG_5009_1
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články