Sdílet článek
Přibližně 25% vlivu školy na učení dětí je možné připsat kvalitě ředitele jakožto pedagogického lídra. Většina ředitelů ZŠ v ČR (97%) ale uvádí, že na pedagogické vedení nemá dost času, protože se musí věnovat nepedagogické administrativě, uvádí studie zaměřená na roli ředitelů škol.
Pavla Lioliasová 18. 6. 2024
Čeští ředitelé a ředitelky mateřských a základních škol toho dělají víc, než by sami chtěli. Ukazuje to nová studie Partnerství pro vzdělávání 2030+ s názvem Více času na pedagogické vedení školy prostřednictvím efektivního zajištění nepedagogických činností. Čím ředitelé tráví nejvíc času? A jak by mohlo do budoucna fungovat mezi školami takzvané sdílení služeb? Nejen o tom si s moderátorkou Veronikou Sedláčkovou povídal spoluautor studie a děkan Fakulty informatiky VŠE Jakub Fischer.