Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Jinak reforma zkrachuje.
EDUin 7. 11. 2024
Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská
Ministerstvo školství chce do konce tohoto roku schválit nový Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a zahájit jeho zavádění do škol. Některé klíčové otázky jsou ale nedořešené, jak EDUin zjistil prostřednictvím dotazu na základě zákona o svobodném přístupu k informacím. EDUin proto apeluje na MŠMT, aby v reformě dořešilo některé klíčové problémy. Jinak hrozí, že ji školy nebudou umět zavést a budou se jí bránit. Kompletní krátkou analýzu RVP ZV najdete zde.
Nové kurikulum má přispět k tomu, aby učitelé kladli větší důraz na kompetence a gramotnosti žáků. Dokument, tak jak byl zveřejněný před zapracováním připomínek, je ale v různých vzdělávacích oblastech podle EDUinu nejasný a nevyvážený. Zatím také nejsou známé ani klíčové navazující kroky, například způsob evaluace vzdělávacích výsledků žáků, kterých chce stát dosáhnout.
Jedním z cílů revize bylo redukovat vzdělávací obsah, tak, aby učitelé měli prostor zaměřit se na klíčová témata a učit je v souvislostech. Jak taková redukce učiva může vypadat, má NPI konkretizovat až prostřednictvím modelových školních vzdělávacích programů, které vybrané školy napíší a dají k dispozici ostatním. Modelové ŠVP ale zatím nejsou dopracované.
EDUin proto apeluje na ministerstvo školství, aby se klíčové problémy pokusilo vyřešit ještě před schválením RVP ZV nebo je ošetřilo v implementační fázi.
Slabé a silné stránky nového RVP ZV, rizika, která je potřeba ošetřit, a návrh řešení najdete tady.
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: „Obávám se, že místo aby reforma dokázala pozdvihnout české vzdělávání jako celek, nakonec ji udělají jen některé školy a zbytek pojede ve starých kolejích, protože nebude mít jasno, co a jak by měl změnit.“
Lucie Slejšková, analytička EDUinu: „Školy, které se nabídly, že podle nového kurikula vytvoří školní vzdělávací programy, to nedokázaly. To se může stát v masovém měřítku, pokud MŠMT neodstraní slabá místa revize. Není to dobrá „reklama” pro nové RVP a ukazuje se, že je potřeba dokument dopracovat nebo upravit.“