EDUin v Senátu představil Audit vzdělávacího systému za rok 2024

Praha, 25. února 2025 –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Odborníci EDUinu v Senátu představili Audit vzdělávacího systému za rok 2024. Ve třech analýzách se zabývají smyslem víceletých gymnázií v Česku, přehlížením nadaných dětí a důležitostí kariérního rozvoje a jeho umožnění všem žáků. Audit vydává organizace od roku 2014.

Audit2024_EDUin_900x600-univerzalni

Grafika: Táňa Sekerková

Řada žáků nezná své schopnosti a silné stránky, což může vést ve finále k chybným rozhodnutím –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ve vzdělávání i následné kariéře. Mylné kroky pak nemají negativní dopady jen pro jednotlivce, ale i pro stát. Jak upozorňuje Audit vzdělávacího systému za rok 2024, z dat ministerstva školství či ČŠI vyplývá, že ve školách navíc dlouhodobě přehlížíme nadané a mimořádně nadané žáky. V analýzách za uplynulý rok se analytici věnují také smyslu víceletých gymnázií v českém vzdělávacím prostředí. Všechny analýzy naleznete na webu EDUin.cz.

Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: Čeští žáci mají aktuálně ve srovnání s jinými zeměmi OECD mírně nadprůměrné výsledky, takže bychom mohli být zdánlivě klidní. Náš chronický problém je ale jinde –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ výsledky dětí jsou příliš závislé na tom, jak moc jsou vzdělaní jejich rodiče, místo aby odrážely reálný studijní potenciál. Víceletá gymnázia tento trend ještě posilují.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články