Zveme vás na únorový program EDUpointu v Praze. V Akváriu se dozvíte o zkušenostech s finských školstvím, v EDUinspiraci vám Mirek Hřebecký poradí, jak vybrat školu pro své dítě. Poslední čtvrtek v měsíci pak bude patřit opět Učitelskému večeru. EDUpoint sídlí v Pražském kreativním centru na Staroměstském náměstí.
Úterý 12. února 17:00 – 19:00
V čem se můžeme inspirovat finským školstvím?
Finské školství se stalo legendou. Z outsidera se postupně stal premiant. Dnes si tam podávají dveře vzdělávací experti, ministři a učitelé, nejinak je tomu s návštěvami z ČR. Co je na finském školství tak výjimečného a atraktivního? Čím docilují svých současných výsledků? Jaké problémy se nevyhýbají ani jim? Jak se daří realizovat pověstnou skandinávskou rovnost? Co z toho všeho je vhodné převzít, čím se inspirovat a odkud začít? Budeme se ptát několika expertů a učitelů, kteří se z různých studijních návštěv do Finska vrátili v uplynulém roce.
Diskusní setkání otevřené všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.
Úterý 19. února 17:00 – 19:00
Jak vybrat školu pro své dítě?
Co vše vzít v úvahu při výběru základní školy? Jaké školy existují a jak se zorientovat v jejich nabídce? Co je nejdůležitější a jak to poznám? Na co se dívat a na co se ptát na dnu otevřených dveří? Pomůžeme vám zjistit, jaké školy existují a která by mohla být nejvhodnější právě pro vaše dítě.
Beseda s programovým ředitelem EDUin Miroslavem Hřebeckým
Úterý 26. února od 17:30 do 19 hodin.
Učitelský večer, věci, co můžu využít zítra v hodině
Učitelský večer je setkání všech, kdo se od sebe navzájem chtějí učit, jak učit. Přijít může kdokoliv – učitelé, studenti, zájemci o vzdělávání. Během večera vystoupí 4-5 řečníků s krátkým příspěvkem (max. 10 minut) následovaným diskuzí. Příspěvky jsou předem připravené, musí vycházet z vlastní praxe prezentujícího a jsou zaměřené na praktické aktivity, metody, přístupy – cokoliv „co můžu použít zítra v hodině“.