iRozhlas.cz: Školáci jsou lepší v angličtině, matematika ale stále dělá problémy

5. 12. 2017
EDUin
Screenshot_1-2

Publikujeme krátké shrnutí Pavly Lioliasové, která se věnovala výstupům tematické zprávy ČŠI ohledně výsledků testování žáků 5. a 9. tříd. Text vyšel 29. 11. na zpravodajském webu iRozhlas.cz. Tematickou zprávu ČŠI si můžete přečíst ZDE.

Děti na základních školách jsou nad očekávání úspěšné v anglickém jazyce. Ukázalo to testování České školní inspekce, která se zaměřila na žáky pátých a devátých tříd. Polovina páťáků vyřešila v testu přes 80 procent úloh. Deváťáci se v cizím jazyce zlepšili také ve srovnání s posledním testováním v roce 2013.

Testování České školní inspekce ukázalo rozdíly v kvalitě vzdělávání na stupních základních škol. Zapojily se do něj žáci pátých a devátých tříd. Mladší žáci měli v testování lepší výsledky třeba v matematice.

„Na prvním stupni probíhá přeci jenom živější diskuze o cílech, formách výuky. Ať už je to kolem Hejného metody výuky matematiky, nebo kolem uplatnění kritického čtení a je tam samozřejmě ta výhoda, že pokud je ten učitel naočkován těmito úvahami, začne o nich přemýšlet, tak protože vyučuje ty žáky mnohem širší spektrum předmětů než na druhém stupni. Rychleji se to pak do té výuky promítne hlouběji,“ říká Radiožurnálu Petr Suchomel z České školní inspekce.

Celý text najdete ZDE.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články