Jak fungují školy, kde má právo na vzdělávání každý, ne jen někteří

26. 1. 2015
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden  19. 1. – 25.1. 2015

Témata týdne: Stanislav Štech, poradce premiéra Sobotky pro vzdělávání, tvrdě kritizuje ministra školství Chládka. Záměr zavést plošné přijímačky na SŠ, povinnou maturitu z matematiky nebo způsob, jakým chce zřídit Národní radu pro vzdělávání, podle něj odporují sociálnědemokratické politice (Novinky.cz). Evropská komise stále požaduje po ČR, aby přestala umisťovat romské děti do praktických škol. Ombudsmana Anna Šabatová požaduje vypustit z novely školského zákona část o diagnostice tzv. mentálního postižení kvůli jeho vágnosti. Souhrnný článek o tom, co to znamená inkluzivní vzdělávání (Ona Dnes). V žebříčku českých VŠ, zkonstruovaném redakcí HN, dominují fakulty MU v Brně. Základní umělecká škola v Hostivaři vzdělává i seniory (ČRo). Debatovalo se o zápisech a školní zralosti. Sněmovna pravděpodobně přijme zákon umožňující další existenci lesních školek (iDNES.cz). Města se ráda pochlubí zapojením do projektu Města vzdělávání (Deník.cz). Odlišný způsob prezidentství dle Baracka Obamy, v Poselství o stavu unie opět nezapomněl na vzdělávání (Aj).

Výrok týdne:

„Tak ať se podívá na web, kde je Strategie 2020.“ Ministr školství Chládek se brání kritice Stanislava Štecha, že ministerstvo nemá koncepci pro rozvoj českého vzdělávání. Je přitom nejasné, jak mají Chládkovy záměry k cílům strategie (rovnost v přístupu ke vzdělání, kvalita učitelů a lepší řízení systému) přispět.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

Inspirace z (a do) praxe

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • Rodiče za inkluzi. Vzniká nová aliance, představena bude na tiskové konferenci 27. 1. od 12:00 v Era světě, Jungmannovo nám. 767, Praha.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články