Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 18. 11. – 23. 11. 2014
Témata týdne: Českým dětem s rodiči bez VŠ hrozí chudoba častěji než v jiných zemích EU (Datová žurnalistika). České děti se umístily na 1. místě v žebříčku ICILS, zaměřeném na uživatelskou práci s počítačem (Aktuálně.cz). Prezident bude mít nově možnost vracet k přezkoumání návrhy na profesuru (ČT s komentářem Boba Kartouse). Podle výzkumu National Bureau of Economic Research (USA) jsou lépe řízeny školy, jejichž ředitelé mají více volnosti v rozhodování, informuje Petr Houdek (nalezla Česká škola). Nejvyšší soud ČR rozhodl, že se soudy musejí v případech neúspěšných maturantů zabývat nejen formálními úkony, ale i obsahem zkoušky (Aktuálně.cz). O vývoji českých on-line otevřených vzdělávacích kurzů píše František Dalecký z Mimoškolu.cz (HN). O Národní radě pro vzdělávání byl poslední Kulatý stůl SKAV, řešení ministerstva vyvolává spíše skepsi (Britské listy). Daniel Münich (CERGE-EI)reaguje na Stanislava Štecha (PedF UK) v diskusi o negativním vztahu českých žáků ke škole. Z žebříčku společnosti Universum vyplynulo, že čeští studenti VŠ preferují při výběru zaměstnavatele přátelské prostředí. Meditace zlepšuje koncentraci dětí ve školách (Rodiče vítáni).
Výrok týdne:
„Je to dobré ocenění naší mládeže a českého systému, ale musíme pracovat s doporučeními.“
Ministr školství Marcel Chládek k výsledkům International Computer and Information Literacy Study (ICILS). Monitoring je zaměřen na dovednosti, u nichž je vliv školy sporný, velká část žáků uvádí, že jejich dovednosti ze školy nepocházejí (str. 26).
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)