Jak zařídíme, aby se budoucí učitelé skutečně vzdělávali podle nového kompetenčního rámce?

V říjnu byl představen nový kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství, který vznikl ve spolupráci MŠMT s fakultami připravujícími učitele. Co bude dál? Jaké kroky musí navazovat, aby se povedlo koncepci zavést do praxe?

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Podívejte se na záznam debaty na Kulatém stole SKAV a EDUin, která proběhla online 19. října.

Diskutovali na něm: Matouš Bořkovec, spoluautor a editor Kompetenčního rámce, MŠMT, Barbora Matějková, studentka Pedagogické fakulty UK, Otevřeno, Jan Nehyba, vzdělavatel na Katedře pedagogiky Pedagogické fakulty MU v Brně, Blanka Pravdová, spoluautorka Kompetenčního rámce, vzdělavatelka, Učitel naživo, Markéta Sochovská, začínající a provázející učitelka, Začni učit!

Cílem kulatého stolu bylo hledat odpovědi na otázky:
  • Co musíme změnit, aby příprava učitelek a učitelů  rozvíjela stanovené kompetence?
  • Stane se profesní pedagogická průprava hlavní náplní učitelského studia?
  • Jak se kompetenční rámec odrazí v pedagogických praxích, v práci provázejících a uvádějících učitelů a v seberozvoji samotných budoucích, začínajících i stávajících učitelů?
  • Jaké vzdělavatele budoucích učitelů potřebujeme a kde je vezmeme?
  • Jak pomůžeme tomu, aby sami studující učitelství, začínající učitelé a učitelky a všichni jejich vzdělavatelé přijali kompetenční rámec skutečně za svůj?

Diskusi moderoval Tomáš Čakloš, Otevřeno.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články