Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 25.5. – 31.5. 2015
Témata týdne: Čeští učitelé patří v rámci OECD k těm, kdo pobírají nejnižší mzdu v poměru k průměrné mzdě v daném státě. Český rozhlas publikoval mapu mateřských škol, která ukazuje jejich naplněnost. Zajímavý blog, v němž autor ukazuje, v čem se Masaryk inspiroval u Komenského, publikoval Bohumil Sláma (Aktuálně.cz). Německý podnikatel Junker otevřel Pardubickou technickou akademii, zaměřenou na další vzdělávání SŠ a VŠ absolventů.
Výrok týdne:
„Muži s nízkým vzděláním (v kontextu myšleno manuálně kvalifikovaní, pozn. Bob Kartous) v bohatých zemích se těžce vyrovnávají s prudkými změnami na trhu práce i v domácnostech, k nimž došlo během posledního půlstoletí. Tím, že technologie znehodnotili manuální práci, muži s nižším vzděláním velmi těžce hledají pracovní místo. Vedle toho ženy směřují do expandujících oblastí, jako je vzdělávání nebo zdravotní péče, k čemuž mají lepší předpoklady. Tím, jak vzdělání získalo na důležitosti, kluci zaostávají ve výsledcích za holkami (mimo skupinu těch nejnadanějších žáků). Muži, kteří ztratí manuální práci, často už žádnou nenajdou. A muži bez práce zároveň jen těžko hledají stálou partnerku. Důsledkem pro nízce vzdělané muže je smrtící kombinace života bez práce, bez rodiny a bez perspektivy.“ The Economist poukazuje na fakt, že tzv. „blue-collar men“ (modré límečky, manuálně pracující muži), čelí vážné hrozbě (celý text v Aj).
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)