Česká republika je druhou nejdecentralizovanější zemí ze zemí OECD v oblasti vzdělávacího systému. Jak tuto situaci řešit a řídit decentralizovaný školský systém? O tom hovořil Mirek Hřebecký (EDUin) při svém listopadovém vystoupení v Bratislavě. Představil chystanou koncepci Středního článku podpory a řízení, který by měl na jedné straně školám pomoci s administrativní zátěží a na druhé straně školy a učitele podporovat metodicky. Podívejte se na přednášku i následnou diskusi, kterou pořádala organizace Nové školstvo.
„Berieme si inšpiráciu zo zahraničia, z najvýkonnejších vzdelávacích systémov. Nie je náhoda, že všetky tieto systémy majú nejaký stredný článok. Tie najväčšie svetové osobnosti, ktoré sa k tomu vyjadrujú a ktoré si najímajú krajiny OECD ako konzultantov pre vlády, ordinujú toto opatrenie. Michael Fullan alebo Andy Hargreaves sú osobnosti, ktoré patria k týmto svetovým superporadcom a hovoria o vedení školstva zo stredu. Hovoria o tom ako o niečom, čo je dostatočne blízko, aby vnímalo terén jednotlivých škôl, dianie v nich a dokázalo o tom reportovať centru. Kvalifikovane a regulovane, bez zahlcovania,“ řekl v rozhovoru pro web Eduworld.sk Miroslav Hřebecký.