Nemohl najít učitele. Tak založil portál, který to umožňuje…

13. 11. 2014
EDUin
tutorz

Přinášíme rozhovor s Jakubem Bartošem, zakladatelem internetové služby Tutorings (ZDE), která nabízí zprostředkování doučování jak potenciálním učitelům, tak zájemcům. Služba je poskytována zdarma a umožňuje najít učitele dle zaměření i dle regionu. Uživatelé mají následně možnost učitele hodnotit.

Nemohl najít učitele na doučování matematiky a tak založil internetový servis, který v tom studentům pomůže. Tak vysvětluje Jakub Bartoš, student a zakladatel služby Tutorings.cz, svou motivaci k tomu zřídit portál, na němž mohou tutoři nabízet své služby a zájemci o doučování najít svého učitele. Plány má smělé: rád by portál zpřístupnil i v jiných jazycích, aby služby mohli využívat i cizinci, kteří se na českém internetu špatně orientují. Postupně má služba přesáhnout hranice ČR a stát se celoevropskou platformou.

Bez-názvu-1Založil jste internetovou službu Tutorings.cz. Co nabízí?

Tutorings se specializuje na zprostředkování doučování. Umožňujeme studentům najít si vhodného učitele podle různých kritérií.

Je ta služba placená? Jak zajišťujete prostředky na její provoz?

Služba je zcela zdarma pro studenty a učitelé mohou využívat běžný účet, který je zdarma, případně prémium účet, který nabízí nadstandardní služby, ale tento účet si učitelé mohou vyzkoušet na půl roku zdarma. Portál Tutorings financujeme z vlastních zdrojů a stále ho vylepšujeme.

Plánujete nadále financovat službu z vlastních zdrojů? Nebyla by řešením třeba reklama?

O reklamě prozatím neuvažujeme, protože chceme zachovat náš čistý a přehledný design. Chceme především přinést přidanou hodnotu učitelům a studentům, ale v budoucnu nic nemůžeme vyloučit. Nyní začínáme hledat potenciální investory, kteří by pomohli urychlit rozvoj na zahraniční trhy, protože lokalizace portálu už je skoro dokončena.

Jaká byla vaše motivace? Proč zrovna zprostředkování doučovatelů (tutorů)? Máte dojem, že se špatně shánějí?

Motivace pochází z vlastní zkušenosti. Nemohl jsem najít vhodného učitele na doučování matematiky. Na internetu je mnoho inzerátů, ale nikde si nemůžete přečíst hodnocení učitele nebo zjistit jeho zkušenosti a znalosti. Dále jsem zjistil, že cizinci bez znalosti češtiny na internetu nemohou najít skoro žádného lektora a to nás motivuje vytvořit portál ve více jazycích, aby bylo vzdělání dostupné každému.

Jaká je vaše dosavadní zkušenost? Je ze strany tutorů a studentů zájem?

Zatím máme jen pozitivní ohlasy, ale stále se snažíme zdokonalit naše služby. Nyní máme registrováno zhruba 250 lektorů a již jsme zprostředkovali desítky doučování, což považujeme za velký úspěch.

O jaké doučování je zájem nejvyšší? Jazyky, příprava na přijímací zkoušky? A v jakých lokalitách?

Největší zájem je o doučování matematiky, statistiky, angličtiny a němčiny. Nejvíce doučování jsme logicky zprostředkovali v Praze a v Brně, kde je nejvíce učitelů i studentů, ale moc nás potěšilo, že je zájem i v menších městech.

Odkud se vaši tutoři rekrutují? Jsou to učitelé, vysokoškolští studenti? A kdo nejčastěji doučování poptává?

Učitelem na našem portálu se může stát každý. Jedná se buď o zkušené lektory, nebo o studenty, kteří si chtějí přivydělat. Zatím jsme nejvíce zaznamenali poptávku po vysokoškolských předmětech.

Neuvažujete nabízet vzdělávání i pro dospělé? A nejen v typicky školních předmětech?

Cílová skupina není vymezena jen na studenty, ale doučování si může najít kdokoliv. Předměty lze volně na portál přidávat, a tudíž možnost má každý, kdo má nějaké znalosti nebo zkušenosti. Nyní už evidujeme nabídky sportovních lekcí, ale lze nabízet cokoliv od školních předmětů až po vaření nebo háčkování. V budoucnu bychom chtěli implementovat i video lekce, aby bylo doučování dostupné i z domova.

Prověřujete nějak kvalitu tutorů? Jak jsou hodnoceni?

Osobně kvalitu učitelů neprověřujeme, hodnotí uživatelé. Učitelé si na našem portálu vyplní profil, kde uvedou své vzdělání, znalosti a zkušenosti a podle toho si studenti mohou vybrat. Výběr je odvozen od toho, jak dobře učitelé profil vyplnili, jak dobře se učitelům podaří jejich kvality „prodat“. Poté sbíráme hodnocení od studentů a k profilům učitelů přidáváme komentáře, čímž si budoucí zájemci mohou ověřit kvalitu učitele.

Neuvažujete o využití elektronických odznaků pro vaše tutory a studenty? Nabízí se platforma Veriod.cz.

Bohužel jsme nevěděli, že něco podobného existuje a určitě o tom uvažujeme. Byla by možná spolupráce?

To by jistě byla, domluvíme se soukromě.) Jaké máte další plány? Budete svou službu nějak dále rozvíjet?

Samozřejmě velké. Nyní překládáme portál do angličtiny, němčiny, polštiny, ruštiny a španělštiny. Během příštího týdne už bude portál v angličtině a další jazyky budeme postupně přidávat, tím zpřístupníme vzdělání všem zájemcům v ČR. A nejen to, chceme vybudovat platformu, která spojuje učitele a studenty po celé Evropě.

Portál Tutorings založil Jakub Bartoš s kolegou Kirillem Metrikem, který je zkušený softwarový developer a má na starosti především technickou část projektu. Jakub Bartoš studuje ekonomickou analýzu na VŠE a spolupracuje se slovinskou firmou E-računi, která vyvíjí ekonomický software. Věnuje se projektu Pohádkové čepičky (www.pohadkovecepicky.cz), který je mým koníčkem a má za cíl dělat dětem radost. Připravují unikátní produkty pro děti, píší pohádky pro děti a z výdělku pomáhají dětským organizacím.

 

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články