Newsletter kampaně: 2. kolo Hlasujte, co máme umět
10. 5. 2013
EDUin
Akce, které nás čekají
V Olomouci se bude 16.5. konat Národní konference eTwinning, kde máte možnost seznámit se s příklady dobré praxe a vyzkoušet si eTwinningové nástroje. Konference je zdarma včetně ubytování.
V Praze téhož dne bude 4. tematický kulatý stůl MŠMT: Role učitelů jako předpoklad kvalitní výuky.
Nechcete-li se ve vzdělávání vydat cestou do průměru, navštivte workshop Výchova k odlišnosti pořádaný v rámci výstavy Postiženi normalitou v Centru současného umění DOX. Workshop je určen především pedagogům a dotýká se potřeb žáků a studentů se zdravotním postižením. Co může do škol přinést setkání s handicapem a odlišností? O tom, jak se takové vzdělávání daří dělat, se dozvíte od ředitele ZŠ Poběžovice V. Foista či L. Maškové z MŠ Duha a zástupců dalších organizací.
Připomínáme chystanou konferenci Karlovarsko mluví o vzdělávání (14.5.) a možnost připojit se k celorepublikové akci ZAŽIJ VZDĚLÁVÁNÍ JINAK (1.6.).Podívejte se, kdo se již k akci přihlásil.
Podrobnosti o všech akcích se dozvíte v kalendáři kampaně.
Aktuální téma kampaně
Otevřeli jsme druhou fázi Hlasujte, co máme umět. Z navržených tezí jsme vytvořili 8 profilů, z kterých nyní máte možnost vybrat tři vámi preferované.Nezapomeňte vybrat i vy svoji preferenci!
Víte, že si můžete vybrat budoucnost, jakou chcete? A víte, jakou chcete? Otevřeli jsme poslední, nejobecnější, ale nejdůležitější debatu kampaně, která se vás ptá na to: Jakou společnost má náš vzdělávací systém podporovat? Jako první inspiraci nabízíme materiál Vize budoucnosti, který jsme využívali na regionálních workshopech.
Myslíte si, že příprava Strategie 2020 je opakováním mnohokrát řečeného a jedná se vlastně jen o “knihovnu již existujících, z větší části nerealizovaných, koncepcí“ a nebo je situace jiná? Čtěte článek Libora Tománka Strategie 2020, aneb jedna za 18, druhá bez dvou za 20?
V květnovém čísle měsíčníku Svět neziskovek vyšel obsáhlý rozhovor s Tomášem Feřtekem nejen o průběhu kampaně, ale také o tom, jak vlastně o vzdělávání přemýšlíme: Není jen jedna budoucnost.
Jaké to je být učitelkou v uprchlickém táboře a mohla by změna stylu výuky s ohledem na cizince přinést něco i dětem, pro které je čeština mateřským jazykem? Češtinářkou v Babylonu.