Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

O nutnosti redukovat rámcové vzdělávací programy všichni mluví, ale snížení objemu výuky není na obzoru

21. 3. 2018
EDUin
Screenshot_1-9

Nabízíme zápis a obrazový záznam z kulatého stolu SKAV a EDUin na téma Revize RVP. Komu tím prospějeme? Debata se konala 22. února, účastnili se jí Olga Kofroňová, vedoucí oddělení pro koncepci kurikula, NUV, Miroslava Černochová, proděkanka pro zahraniční vztahy, Pedf UK, Ondřej Charvát, Úřad vlády ČR, Miloš Rathouský, Svaz průmyslu a dopravy a Petra Skalická z Člověka v tísni. Moderoval Tomáš Feřtek z EDUin. Kromě přehledu hlavních témat a videa nabízíme i zvukový záznam debaty, který je ke stažení ZDE.

Hlavní myšlenky z debaty:

  • Informaci o aktuálním stavu projektu revize RVP najdete v prezentaci Olgy Kofroňové, v nahrávce na kódu 02:39 – 17:45.
  • Velká část pedagogické veřejnosti má za to, že není o průběhu a cílech revize RVP dostatečně informována.
  • Vedení NUV dělá pro informovanost veřejnosti, co je v jeho personálních a finančních možnostech. S nějakou intenzivnější informační kampaní se zatím nepočítá.
  • Revize je ve fázi přípravy podkladových materiálů, z nichž některé jsou již dostupné na webu.
  • Práce v jednotlivých „oborových“ skupinách jsou ve velmi různém stadiu.
  • Pro část diskutujících je důležité, zda zůstanou zachována dosavadní průřezová témata. Pokud budou přiřazena k jednotlivým vzdělávacím oblastem, ztratí se jejich původní smysl, kterým bylo propojovat různé oblasti vzdělávání.
  • Přestože jedním z cílů revize je záměr redukovat objem látky v RVP, v tomto směru se nezdá, že by k ní opravdu mohlo dojít. Nedaří se efektivně rozdělit látku na jádro a rozšiřující učivo. Oboroví didaktici mají tendenci považovat za „jádro“ naprostou většinu předepsané látky.
  • Je tu ještě problém, že i když se RVP změní, nezaručuje, že se opravdu realizuje ve školní praxi.
  • RVP je veřejným dokumentem, který je určen žákům, rodičům i učitelské veřejnosti, a má pojmenovat, co má žák umět. Je tedy klíčové, aby všem těmto skupinám byl srozumitelný a opravdu jim mohl sloužit jako vodítko pro orientaci v tom, co stát po svých školách požaduje. Takovou podobu v tuto chvíli RVP nemá a nezdá se, že bychom i při jeho revizi k této podobě směřovali.

Celou nahrávku Kulatého stolu v délce 2 hodiny 8 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

Stránky NUV věnované revizi rámcových vzdělávacích programů najdete ZDE.

Videozáznam z Kulatého stolu:

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články