Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
V současné době začíná praktická realizace nekonečného seriálu s názvem státní maturita. Je tedy vhodné položit si s klasikem otázku Kam s ní?.
Státní maturita je potřebná. Podoba, kterou jí vtiskl Cermat, je ale administrativně i finančně neudržitelná. Měli bychom se vrátit ke kořenům. Stát zadal školám minimální laťku, stát by tedy měl kontrolovat pouze toto nepodkročitelné minimum – jednoduše, objektivně, levně a efektivně. Ať stát zadá na konci dubna, nejlépe elektronicky, kvalitní didaktické testy z českého jazyka, cizího jazyka a matematiky. Jejich úspěšné zvládnutí bude vstupenkou ke školní části. Zde se každá škola může svobodně profilovat podle svých priorit. Ústní zkouška nikdy nemůže být srovnatelná na 10 000 školách současně a pokus o to vede k administrativnímu šílenství.
Ať Cermat přestane vymýšlet pravidla pro hodnocení ústních zkoušek, při nichž učitel není schopen současně komunikovat s žákem i zapisovat body do dotazníků. Přestane vymýšlet nesmyslná hodnocení slohových prací, která diskriminují kreativitu. Ubude školení učitelů k těmto pravidlům. Cermat tak bude moci značně zeštíhlit, protože přestane vymýšlet testy z dalších předmětů – fyziky, zeměpisu, biologie, chemie, dějepisu atd. Český jazyk se tvoří pro 80 000 žáků, dějepis pro 200 žáků. Připravit test z českého jazyka stojí stejné úsilí a finance jako z dějepisu.
Oprávněně odborné školy volají, že se nemohou srovnávat s gymnázii, a gymnázia volají, že státní maturita snižuje úroveň zkoušky. Ale vždyť každý z obou typů škol má jiný cíl. Ponechme tedy dvě úrovně maturit, nazvěme je praktická a studijní. První typ nechť skládají maturanti odcházející do praxe, druhý typ budoucí vysokoškoláci. Samozřejmě každý musí mít možnost si druhý typ kdykoliv dodělat.
Zdeněk Koňařík, učitel fyziky ze Zruče