Představení studie k revizím kurikula

17. 10. 2010
EDUin

Zajímaly by vás odpovědi na následující otázky?

  • Co znamená revidovat a měnit kurikulum?
  • Jakým způsobem mají být revize kurikula prováděny? Čím se mají revize řídit?
  • Jak se vyrovnat s tím, že díky změnám ve společnosti a vývoji poznání (v oborech, v psychologii, v pedagogice, v technologiích a v řízení procesů ve vzdělávání) se už po krátké době může zdát kurikulum nevyhovující a budou tendence ho měnit?
  • Jak akceptovat užitečné a oprávněné návrhy na změny a jak odmítat návrhy pramenící z parciálních zájmů vlivových skupin?
  • Jak udržet kurikulum na realizovatelné úrovni?
  • Kdo vytváří očekávání spojená se vzděláním?
  • Jak dosáhnout celospolečenského konsensu na cílech vzdělávání?
  • Je nutné formulovat vzdělávací cíle na úrovní národního programu vzdělávání?
  • Jak optimálně provázat revize ŠVP a RVP?
  • Jak se nejlépe dobrat ke kriteriím hodnocení kurikula?

Nás také zajímaly, proto jsme společně se SKAV (Stálá konference asociací ve vzdělávání) pracovali na studii, která na ně měla odpovědět. S výsledkem je možné se seznámit na kulatém stole, který bude ve čtvrtek 21. 10. 2010. Jeho tématem je: „Koncepce a principy revizí a změn kurikula.“


S kým bude možné o těchto otázkách diskutovat?

 

  • doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, PhD., Institut výzkumu školního vzdělávání MU Brno
  • PhDr. Hana Košťálová, SKAV, o. s. a Kritické myšlení, o. s.
  • Mgr. Lucie Slejšková, EDUin, o.p.s.
  • Mgr. Tomáš Pavlas, Výzkumný ústav pedagogický
  • Ing. Bc. Vít Beran, ZŠ Kunratice

Diskusi bude moderovat Tomáš Feřtek, EDUin, o.p.s.

Přijďte od 10 hodin do auly ZŠ Vodičkova, předpokládáme podnětnou diskusi.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články