Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 12.10. – 18.10. 2015
Témata týdne: Prezident Zeman opět odmítl pozvat na oslavy 28. října rektora Jihočeské univerzity Libora Grubhoffera a rektora Masarykovy univerzity Mikuláše Beka. Důvodem je fakt, že se oba v minulosti postavili jeho záměrům (první v kauze profesury Martina C. Putny, druhý v plánu předvolebního mítinku Miloše Zemana na půdě MU). Většina rektorů se na protest nezúčastní. Chování prezidenta považují za nedůstojné. Problém podobný víceletým gymnáziím řeší i britské školství. Jde o tzv. grammar schools, které, podobně jako víceletá gymnázia v ČR, odsávají akademicky úspěšnější žáky. Obnovená konzervativní vláda je nyní kritizována za to, že po takřka půl století umožnila otevřít další takovou školu (Guardian. AJ). Jak mohou vypadat přijímací pohovory na VŠ ukazují zveřejněné okruhy otázek Oxford Univerzity. Měly by být limitovány odměny bankéřům? Může archeologie potvrdit Bibli? Řada podobných otázek, které zkoumají komplexní uvažování uchazečů je v ostrém kontrastu s praxí v ČR (Guardian). Smysluplné cíle vzdělávání a škol velmi srozumitelně definuje ve svém textu Jan Sokol (Aktuálně.cz). CVVM zveřejnilo průzkumy na téma škola a vzdělávání.
Výrok týdne:
„Považujeme za zcela zavádějící a manipulativní srovnávání výkonu žáků z běžných základních škol a základních škol praktických takovým nedůstojným způsobem, jak bylo uvedeno v reportážích.” Z tiskového prohlášení ČOSIV k mediální „práci“ TV Nova v pořadu Střepiny.
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)
19. 10., 12:30 – 13:15, Co znamená otevřená praxe pro praktikujícího? (What does open practice mean for practitioner? – Webinář v angličtině na téma otevřených zdrojů.
20. 10., EDUpoint, Staroměstské nám. 4, Praha – Peďák+, tentokrát o kyberšikaně se Zdeňkem Zálišem z Národního centra bezpečnějšího internetu.