Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Rezignace ředitele CERMAT nesmí ohrozit reformu přijímacího řízení na střední školy

Po úspěšné digitalizaci bychom se měli zaměřit na celkovou revizi konceptu přijímaček.

IMG_1747 (1)

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Podoba přijímacího řízení na střední školy je dlouhodobě kritizována. Odstupující ředitel CERMAT Miroslav Krejčí pomohl vyřešit jeden z jejích velkých problémů, a to je přechod na digitální zpracování celého řízení. U toho by to ale nemělo zůstat. Je třeba zrevidovat způsob, jakým hodnotíme výsledky vzdělávání žáků na konci základní školy a přijímáme mladé lidi ke studiu na středních školách. 

Nejde totiž pouze o jednotnou přijímací zkoušku, která by v budoucnu mohla sloužit ke zjišťování výsledků vzdělávání u všech dětí, nejen u těch, které aspirují na obory zakončené maturitní zkouškou. Tím bychom mohli zpřístupnit maturitní vzdělávání i těm žákům, kteří si na konci základní školy tolik nevěří. Zároveň je třeba v souvislosti s tímto záměrem zrevidovat i strukturu samotných testů a testových úloh.

Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: „Pod vedením Miroslava Krejčího se povedlo ve velmi krátkém čase vyřešit digitalizaci přijímacího řízení a otevřít otázku další revize. Tímto krokem se nad dalším vývojem přijímacího řízení vznáší velký otazník. Začala se scházet expertní skupina k celkové rekonstrukci přijímání na střední školy. Obávám se, že rezignací ředitele Krejčího se propadáme o tři patra níže a MŠMT bude plně zaměstnáno logistickými detaily, aby se vůbec stihly státní maturity a jednotné přijímací zkoušky zrealizovat v termínu. Na koncepční úvahy nebude zbývat energie.“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články