Sdílet článek
Po úspěšné digitalizaci bychom se měli zaměřit na celkovou revizi konceptu přijímaček.
EDUin 24. 10. 2024
Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská
Podoba přijímacího řízení na střední školy je dlouhodobě kritizována. Odstupující ředitel CERMAT Miroslav Krejčí pomohl vyřešit jeden z jejích velkých problémů, a to je přechod na digitální zpracování celého řízení. U toho by to ale nemělo zůstat. Je třeba zrevidovat způsob, jakým hodnotíme výsledky vzdělávání žáků na konci základní školy a přijímáme mladé lidi ke studiu na středních školách.
Nejde totiž pouze o jednotnou přijímací zkoušku, která by v budoucnu mohla sloužit ke zjišťování výsledků vzdělávání u všech dětí, nejen u těch, které aspirují na obory zakončené maturitní zkouškou. Tím bychom mohli zpřístupnit maturitní vzdělávání i těm žákům, kteří si na konci základní školy tolik nevěří. Zároveň je třeba v souvislosti s tímto záměrem zrevidovat i strukturu samotných testů a testových úloh.
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: „Pod vedením Miroslava Krejčího se povedlo ve velmi krátkém čase vyřešit digitalizaci přijímacího řízení a otevřít otázku další revize. Tímto krokem se nad dalším vývojem přijímacího řízení vznáší velký otazník. Začala se scházet expertní skupina k celkové rekonstrukci přijímání na střední školy. Obávám se, že rezignací ředitele Krejčího se propadáme o tři patra níže a MŠMT bude plně zaměstnáno logistickými detaily, aby se vůbec stihly státní maturity a jednotné přijímací zkoušky zrealizovat v termínu. Na koncepční úvahy nebude zbývat energie.“