Praha 3. ledna – Přesně za dva týdny, ve čtvrtek 17. ledna 2013, startují hned dvě akce důležité pro budoucnost vzdělávání v České republice. Dopoledne zahájí ministerstvo školství odbornou konferencí přípravu takzvané Strategie vzdělávání 2020, dokumentu, který má pojmenovat, kudy se má školství a vzdělávání v ČR v nejbližších letech vydat. Odpoledne od 17.00 pak představí EDUin, o. p. s. šestiměsíční kampaň Česko mluví o vzdělávání. Odstartuje ji v nové pankrácké budově firmy PWC Česká republika, kde mohou příchozí prožít tři možné scénáře vývoje vzdělávání v České republice.
Hlavním smyslem kampaně je přitáhnout k debatě o školství a vzdělávání širokou veřejnost a seznámit ji s hlavními problémy dnešní vzdělávací politiky. Zahajovací akce se koná v novém pražském sídle PWC Česká republika a kromě informací o kampani Česko mluví o vzdělávání (dále ČMoV) budete mít možnost seznámit se s třemi možnými scénáři, jak může vzdělávání vypadat za dvacet třicet let.
Kampaň ČMoV potrvá od 17. ledna do 31. června 2013:
Osm diskusních témat, která bude možné rozvíjet a komentovat na webu www.ceskomluvi.cz. Závěry debat dostanou k dispozici zástupci Parlamentu ČR.
Čtrnáct workshopů ve čtrnácti regionech ČR podle britské metodiky Future Lab, která umožňuje modelovat možné scénáře vývoje společnosti.
Podpůrné kulturní a diskusní akce, specializovaný web a podpora mnoha firem a neziskových organizací (finančně kampaň podpořili:Nadace Open Society Fund Praha, IBM ČR, Google ČR, Scio.cz, Microsoft ČR, spolupráci na dílčích akcích přislíbili: Prázdninová škola Lipnice, o.s., SKAV – Stálá konference asociací ve vzdělávání, Aisis o.s., ČOSIV o.s., Centrum občanského vzdělávání MU Brno, Jeden svět na školách, Neziskovky.cz, DOX – Centrum současného umění, Česká rada dětí a mládeže, Junák – svaz skautů a skautek ČR, Svaz průmyslu a dopravy, Koučink akademie, odbornou spolupráci přislíbili: CEDU – Centrum pro demokratické učení, Science cafe, Yinachi s.r.o. – komunikační studio, Pomáháme školám k úspěchu, o. p. s., sdružení Tereza, projekt Odyssea, Perfekt Crowd s.r.o., Moderní vyučování, Rodina a škola, IDEA, CERGE-EI).
Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, řekl: „Chceme využít faktu, že veřejnost si po sporech o maturitu a plošné testování zvykla mnohem častěji o školství diskutovat. Smyslem kampaně je vysvětlit co největší části veřejnosti, proč vůbec je důležité umět dobře formulovat, kam má vzdělání směřovat. Bez toho, že si jasně a srozumitelně pojmenujeme cíl, těžko můžeme hledat cestu. Jde nám i o to, vyvést debatu o vzdělávání z úzkého ghetta stále stejných odborníků. Proto jsme na úvodní diskusi pozvali lidi z velmi různých oblastí společenského života.“
Kontakty:
· Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin
e-mail: tomas.fertek@eduin.cz, mobil: 602 687 016
Poznámky pro editory:
Starší tiskové zprávy ke kampani Česko mluví o vzdělávání najdete ZDE a ZDE.
EDUin je obecně prospěšná společnost, která se věnuje problematice vzdělávání a jejíž snahou je informovat veřejnost o všem důležitém, co se děje ve školství a vzdělávání. EDUin, o. p. s. byla založena v květnu 2010 a realizuje a připravuje několik informačních a osvětových projektů. Více se dozvíte na www.eduin.cz.
Populární verzi vzdělávacích témat najdete na http://fertek.blog.respekt.ihned.cz.