Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Sociální práce do škol patří, shodli se účastníci diskuse

Ministerstvo školství chystá úpravu školského zákona

IMG_5596 (1)

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Do školy patří i sociální práce. Shodli se na tom účastníci kulatého stolu SKAV a EDUin. Zástupci MŠMT, škol i neziskových organizací diskutovali o sociální roli školy i o tom, jak má taková podpora vypadat. Celý kulatý stůl si můžete pustit zde

Kulatý stůl vycházel z kapitoly Auditu vzdělávacího systému, která se sociální roli školy věnuje. Účastníci kulatého stolu se shodli, že sociální role školy je nezastupitelná. „Sociální práce do školy určitě patří, ale neměla by být rolí pedagogů,” myslí si Lenka Hečková z organizace SOFA. 

To potvrzuje i Michal Černý z ministerstva školství: „Chystáme dvě novely školského zákona. Teď už pracujeme na té druhé a do ní připravujeme definici školního poradenského pracoviště tak, že tam bude i školní sociální pracovník.” 

Podle ředitele Základní školy Kraslice Jana Kuzebaucha je nutné, aby se ve školách sociální práce dělala: „Hrozně by nám pomohlo, kdybychom tady měli sociálního pedagoga a my ho nemáme. Aby byl pojítkem mezi školou a rodiči.” A Michal Černý dodává, že ministerstvo školství zvažuje, jestli by funkci měl zastat sociální pedagog nebo sociální pracovník. 

Podle analytičky Kateřiny Lánské z EDUinu je ale důležité mluvit o potřebě sociální práce už v mateřských školách. „A to třeba pro práci s dětmi, které jsou ohrožené, jsou v nepodnětném prostředí, a pak zbytečně při nástupu do školy dostávají nějakou diagnózu v důsledku toho, že se s nimi nepracuje a nekompenzuje se sociální znevýhodnění. Bylo by proto potřeba podporu řešit mnohem dřív, od dvou nebo tří let.” Michal Černý ale dodává, že základní předpoklad pro sociální práci v mateřských školách je to, aby děti do školek vůbec chodily. „My bychom je potřebovali do těch mateřských škol dostat dříve. Ale já teď nevidím jako reálné, že by se taková věc uzákonila.” Podle Černého může ve školkách komunikaci s rodinami zajistit i jiná pozice než sociální pedagog nebo pracovník, třeba školní asistent. 

Celý kulatý stůl si můžete pustit zde.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články