Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
EDUin přináší komplexní podklad k problematice využití umělé inteligence ve školách.
Společnost si v posledních dnech a týdnech připomněla nástup umělé inteligence. A to i popularizací nástroje ChatGPT, který umí komunikovat lidským způsobem. EDUin přináší komplexní podklad k tématu i odpovědi na otázky, které v posledních týdnech vyvstaly. Najdete ho zde.
Nástroj typu ChatGTP pracuje jen s tím, co už na internetu existuje. Nedokáže vymyslet novou učební metodu, pokud o ní někdo nenapsal internetový článek nebo příspěvek na diskusní fórum. Jedním z nejdůležitějších poznatků pro využívání AI je, že se může mýlit, protože pracuje s pravděpodobností. Tím pádem může tvořit nepravdivé odpovědi a prezentovat je sebevědomě.
Z tohoto důvodu není možné, aby umělá inteligence v nějaké velké míře nahradila učitele. Spíš jim může pomoci zefektivnit jejich práci, podpořit je v individualizaci a managementu výuky a urychlit vybrané činnosti, aby měli pedagogové více času na řešení problémů dětí nebo vymýšlení kreativních postupů, jak obohatit výuku.
Jan Zeman, analytik EDUinu: Umělá inteligence zatím nemůže dosáhnout empatie učitele, který vidí, že se žák s úkolem trápí nebo se bezradně rozhlíží po třídě, zatímco jeho spolužáci s nadšením plní zadanou aktivitu. Dítě zažívající při učení negativní emoce v podobě neúspěchu nebo frustrace, bude z pohledu systému jen nepostupující subjekt, jenž je potřeba zasypat instrukcemi pro další postup. Proto zde máme učitele, který nereaguje jen na zadané podněty žákem.
Kompletní podklad najdete zde. Tématu AI ve vzdělávání se věnuje i nejnovější díl EDUcastu, hostkou je zakladatelka iniciativy AI dětem Eva Nečasová, nový díl si můžete pustit na Spotify nebo webu EDUinu.