Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 30. ledna – Bilance hodnocení českého vzdělávacího systému se nelepší. Jako pozitivum lze vnímat jednoznačnou shodu politických stran na tom, že je potřeba přidat učitelům. V ostatních důležitých událostech a opatřeních převažují spíše negativa, ať už jde o povinné předškolní vzdělávání, způsob zahájení revize rámcových vzdělávacích programů či neschopnost reagovat na požadavky rodičů. Některé dlouhodobě neřešené problémy jsou varovné, jako třeba víceletá gymnázia či prohlubování rozdílů mezi regiony. Vše umocňuje chybějící vize a laxnost v dodržování přijatých strategií.
EDUin vydává každoroční analýzu stavu vzdělávacího systému, vypracovanou ve spolupráci s nezávislými odborníky věnujícími se vzdělávací politice.
Audit je zveřejněn ve třech podobách:
Audit sestává ze SWOT analýzy, která nabízí komplexní hodnocení vzdělávacího systému z pohledu předností slabin, příležitostí a rizik (v aktualizované podobě pro rok 2018). Na ni navazuje přehled důležitých událostí s hodnocením jejich vlivu. Poslední kapitola je věnována událostem blízké budoucnosti, kterým by měla být při diskusi o rozvoji vzdělávání věnována pozornost.
Audit oponovali nezávislí odborníci: Tomáš Bouda, Pavel Doulík, Dominik Dvořák, Jiří Hlavenka, Martin Chvál, Štěpán Kment, Jiří Němec, Ondřej Neumajer, Václav Trojan, Jana Straková, Arnošt Veselý, Tomáš Zatloukal.
Bob Kartous, autor auditu, EDUin, řekl: „Po několika letech postupného utváření a aktualizací auditu se podařilo vytvořit skutečně robustní analytický materiál, který popisuje vzdělávací systém v důležitých detailech, nabízí hodnocení i řešení. Pevně věříme, že bude využit při plánování a realizaci vzdělávací politiky v ČR a přitáhne pozornost ke skutečně závažným tématům, z nichž u některých je nutno začít jednat ihned.“