První vydání analýzy stavu českého vzdělávacího systému. EDUin bude tuto analýzu vydávat každoročně na přelomu října a listopadu.
Praha 29. října – Jednou z citelných slabin českého vzdělávacího systému je neschopnost říct něco podstatného na základě analýzy a pochopení problému. Většina rozhodnutí a kroků, k nimž v rámci vzdělávacího systému dochází, se neopírá o dostatečně přesvědčivou argumentaci. Dopady těchto rozhodnutí a kroků jsou často jen těžko předvídatelné, mnohdy dokonce převažují jednoznačná rizika.
Audit vzdělávacího systému, jehož prvním vydáním chce EDUin zahájit tradici jeho každoročního vydávání, si bere za cíl popsat vzdělávací systém prostřednictvím jeho nejcharakterističtějších vlastností, zrekapitulovat důležité události z posledního roku a poskytnout přehled kroků, které jsou pro rozvoj vzdělávání v ČR zásadní.
Obraz vzdělávacího systému poskytuje stručná infografika. K jednotlivým bodům poskytuje výklad a zdroje samotná analýza. Vše se snahou o srozumitelnost široké veřejnosti.
Zdeněk Slejška, ředitel EDUin: „Názory na to, co se děje v oblasti vzdělávání, co je důležité a co se má udělat, často vychází z čistě subjektivních hodnocení a nahodile sesbíraných informací. Českému vzdělávání to prokazatelně škodí. Rádi bychom proto poskytli navigaci k podobným úvahám a rozhodnutím, nezávislou na zájmech klíčových hráčů. Nemyslíme si zároveň, že neexistují jiné pohledy na věc, očekáváme a vítáme diskusi!“
Text dokumentu Audit vzdělávání 2014 si můžete stáhnout ZDE.
Infografiku si můžete stáhnout ZDE.