Přijďte se podívat, jak s inkluzí pracují v zahraničních i tuzemských školách a jakou roli hraje inkluze v kontextu celoživotního vzdělávání a strategického plánování v regionech.
Praha 10. března – Dvoudenní mezinárodní konference Škola pro všechny představí zahraniční i tuzemské zkušenosti s vytvářením inkluzivního prostředí, které zohledňuje potřeby všech dětí, jak nadaných, dětí potřebujících podpůrná opatření, tak i tzv. běžných žáků. Účastníci se podívají do vybraných škol a seznámí se s tuzemskou i zahraniční praxí.
Během prvního dne (16. 3.) proběhnou exkurze do tří pražských škol (ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí, ZŠ a MŠ Na Beránku v Modřanech, 1. Slovanské gymnázium na Starém Městě), které představí své koncepty inkluzivního vzdělávání a pozvou účastníky konference přímo do výuky. Od 18.00 se bude konat slavnostní zahájení konference s účastí z MŠMT a Norské ambasády. Hlavním řečníkem večera bude norská výzkumnice Jette Steensen, která představí kontext a diskusi o problematice inkluze, jak probíhala a probíhá v Norsku.
V rámci druhého dne se představí zástupci z tuzemských škol, které usilují o vytvoření inkluzivního prostředí, a zahraniční hosté, kteří přinesou praktické zkušenosti s inkluzí ze školního i mimo školního prostředí. Odpoledne poběží tematické workshopy a blok přednášek Agentury pro sociální začleňování, který se soustředí na inkluzi v kontextu celoživotního vzdělávání.
Většina zahraničních řečníků konference bude v Praze již před začátkem konference a je možné domluvit s nimi individuální rozhovory.
Profily dalších řečníků najdete ZDE.
Konference se koná 16. a 17. března v Impact Hub Praha, Drtinova 557/10, Praha 5.
Na konferenci bude představena publikace Skandinávské zkušenosti s inkluzivním vzděláváním, kterou připravil Bob Kartous na základě reportážní návštěvy skandinávských zemí.
Program konference si můžete stáhnout ZDE.
Stránky konference najdete ZDE.
Kateřina Lánská, koordinátorka konference Škola pro všechny, EDUin: „Záměrem konference je představit praktické zkušenosti s inkluzivním vzděláváním jak v našich, tak v zahraničních školách a vnést věcné argumenty a příklady dobré praxe do veřejné debaty o inkluzi, která u nás právě probíhá. Proměna škol ve školy inkluzivní, které jsou schopné vzdělávat žáky s různými vzdělávacími potřebami, je dlouhodobý a samozřejmě náročný proces. Proto chceme znát zkušenosti z různých míst, kde o tuto proměnu školního prostředí usilují, a posunout se od diskuse o tom, zda mají mít všechny děti možnost vzdělávat se v běžných školách, k tomu, co pro to můžeme a máme udělat.“
Konferenci pořádá Národní kontaktní místo pro EHP a Norské fondy v ČR ve spolupráci s EDUin, o. p. s., a Agenturou pro sociální začleňování.