Už podruhé se sešli finalisté uplynulých ročníků ceny Global Teacher Prize Czech Republic. Během tří dnů nejen sdíleli své zkušenosti, ale také sbírali inspiraci pro svou další výuku.
Většinu programu totiž letos zajišťovali právě přímo finalisté nebo vítězové uplynulých ročníků. Vítěz GTP CZ 2020 Václav Fiala svým kolegům v praxi ukázal badatelskou výuku a práci s klíčovými kompetencemi v hodinách chemie. Jedna z letošních vítězek ceny Pavlína Loňková se věnovala tématu formativního hodnocení na příkladu hodiny, ve které žáky učí fotit. Hodinu zaměřenou právě na formativní hodnocení připravil i jeden z vítězů GTP CZ 2020 Alex Katakalidis a workshopy měli i další vítězové GTP CZ Barbora Heřmanová, Tomáš Chrobák s Monikou Olšákovou nebo finalisté Pavel Motyčka a Jan Coufal.
„Celá letní škola je o sdílení. Každý rozhovor na jakékoliv téma se pak vždycky stočí k naší práci. Pak zase jdeme na nějakou aktivitu, ale v následném rozhovoru se opět vrátíme k práci,“ hodnotil letní školu jeden z vítězů GTP CZ 2019 František Brauner. Právě sdílení mezi účastníky ocenila i letošní finalistka a učitelka na olomouckém Gymnáziu Hejčín Hana Mádrová. „Mohla jsem nahlédnout do oblasti prvního a druhého stupně, to potom dává smysl cestě studentů na střední škole.“
Česká cena Global Teacher Prize se letos uskutečnila popáté, letní škola byla podruhé. „To, co odlišuje Letní školu GTP CZ od ostatních, a je tedy jejím bonusem, je setkání skvělých učitelů různých odborností a napříč vzdělávacím systémem. Ti se spolu standardně nepotkávají. Sdílení v rámci letní školy je pak nejen inspirací pro ně samotné, ale může obohatit i ostatní učitele,” dodává manažerka ceny GTP CZ Hana Matoušů.