Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
MŠMT zřídilo nový Odbor speciálního školství. Motivace k tomuto kroku je nejasná. Odbor povede někdejší spolupracovník ministra Chládka ze Středočeského kraje.
Praha 17. dubna – Z původního Oddělení prevence a speciálního školství, podřazeného pod Odbor vzdělávání (regionálního), vznikl samostatný Odbor speciálního školství. Speciální školství se tak dostalo v administrativní struktuře úřadu nad úroveň základních a středních škol, které jsou ošetřeny pouze na úrovni oddělení pod výše zmíněným odborem. Ministerstvo informaci veřejně neoznámilo, motivace k tomuto kroku je tedy nejasná.
V souvislosti s novelou školského zákona, v níž došlo na novou formulaci v přístupu k žákům se speciálními potřebami, se diskutuje o oslabování praktického a speciálního školství. Novela předpokládá, že aplikace tzv. podpůrných opatření bude – kromě zařazení dítěte do speciální školy – brát v potaz mnohem širší spektrum možné podpory a povede tak v konečném důsledku k větší míře inkluze dětí se speciálními potřebami do běžných škol.
Snižování počtu dětí umisťovaných do praktických škol už nastalo po rozsudku v případu známého jako D. H. Soudu pro lidská práva ve Štrasburku, který upozornil na segregační tendence českého vzdělávacího systému vůči romské komunitě.
Aktuální krok MŠMT však tomuto trendu nenasvědčuje. Ředitelem nového odboru se stal Pavel Schneider, bývalý vedoucí odboru školství na Středočeském kraji a tedy blízký spolupracovník ministra Chládka.
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Možná existuje rozumné vysvětlení pro to, že MŠMT posiluje podporu speciálního školství v ČR. Veřejnost to ale těžko může zvážit, když ministerstvo o tak zásadních změnách ve své činnosti systematicky neinformuje, vzpomeňme pověření nového ředitele Národního ústavu vzdělávání. S dostupnými informacemi se zdá být tento krok těžko pochopitelný, když si uvědomíme, že speciální školy mají nyní v rámci úřadu vyšší status než školy základní či střední.“