Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 26. září – V pondělí 25. září vyvrcholil slavnostním vyhlášením vítězů nultý ročník ceny pro inspirativní učitele, průvodce vzděláváním. Ze sedmi finalistů komise vybrala tři oceněné, kteří automaticky postupují do druhého kola mezinárodního ocenění GLOBAL TEACHER PRIZE.
Odborná porota během září navštívila všech sedm finalistů v místech jejich působiště. Na základě jejich práce při hodinách poté vybrala tři vítěze nultého ročníku ceny Global Teacher Prize CR. Výherce získal šek v hodnotě 50 000 Kč, tři nejlepší si pak odnesli symbolický stromek jabloně. Všichni semifinalisté také získali poukaz na nákup knih od Nakladatelství Albatros.
Na prvním místě se umístila Jana Kopecká ze základní školy v Kunraticích.
Lumír Al –Dabagh zdůvodnil rozhodnutí odborné poroty takto: „Oslovilo nás, že přemýšlí o tom, co budou děti potřebovat v životě. Směřuje k tomu pedagogické cíle, které jsou v hodině jasně patrné. Respektuje, že každé dítě má svůj rytmus, na žádné nepospíchá. Snaží se o to, aby děti byly spokojené, a usiluje o vytváření vztahových hodnot mezi žáky.“
Druhé místo získala Andrea Tláskalová ze základní školy J. V. Sládka ve Zbirohu. Odborná porota se shodla na tom, že sama sebe nevnímá jako učitelku předmětů, ale dětí. Při hodině dokázala skloubit zábavnost a přátelskost s náročností, která žákům pomáhá v jejich rozvoji. Ocenění si zaslouží její koncentrace na osobnost žáků a její inspirace k tomu, jak mají žít a jednat.
Ocenění za třetí místo převzal Bohuslav Hora ze základní školy Plané nad Lužnicí. Porota ocenila především jeho přístup k vytváření a zavádění inovativních způsobů výuky i s pomocí informačních technologií. Předvedl, že dokáže skvělým způsobem individualizovat výuku a dbá na spolupráci mezi žáky. Zároveň je to příklad učitele, který se velmi otevřeně o svoje zkušenosti a poznatky dělí s ostatními pedagogy a snaží se je nadchnout pro obdobnou práci.
Zdeněk Slejška, ředitel EDUin, řekl: “Ačkoliv slavnostně ocenění byli v rámci Global Teacher Prize tři učitelé, rádi bychom vyzdvihli i práci ostatních kandidátů nominovaných na tuto cenu. A již nyní zveme všechny inspirující a inspirativní pedagogy, kteří působí na základních a středních školách v České republice, aby se přihlásili do prvního ročníku GTP CR, který bude vyhlášen počátkem příštího roku.”