Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 4. října – Strana přímé demokracie Tomia Okamury jako jedna z mála požaduje zvýšení investic do vzdělávacího systému na 6 % z celkového HDP. V samotném programu tento slib uveden není, obsahuje pouze kusé informace koncentrující se zejména téma učitelů (zvýšení platů, ochrana). Strana však k programu připojila samostatný dokument týkající se vzdělávání. Píše se v něm, že úpadek českého vzdělávání je zapříčiněn vstupem do EU, inkluze je součástí spiknutí ve snaze o vytvoření multikulturního superstátu, že vysoký počet maturantů a vysokoškoláků je pro českou společnost škodlivý (vysoké školy musí naplňovat zájem „státu“), že ve školách je relativizován vztah založený na lásce mezi mužem a ženou a že je z nich záměrně vytlačována vlastenecká výchova. Tyto svérázné závěry často vycházejí z objektivních premis (nekoncepčnost, rozdíly ve financování podle krajů, dlouhodobé podfinancování).
EDUin představuje sérii hodnocení politických programů stran kandidujících do parlamentních voleb v roce 2017. Vycházíme z volebního modelu Median a zahrnujeme strany, které mají šanci překonat pětiprocentní klauzuli a také ty, které mají šanci dosáhnout na státní příspěvek na provoz (3 %). Následuje hodnocení programu SPD:
Pozitiva:
Negativa:
Co chybí:
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Za nejambicióznější slib v dokumentu týkajícího se vzdělávání považuju tvrzení, že ‘investice do rodin odstraní demografickou krizi, která ohrožuje české školství‘. Nebezpečná je nacionalistická nota celého dokumentu, vytváření dojmu, že EU likviduje české vzdělávání a snění o návratu k domnělé dřívější slávě českého školství. I přes sympatickou snahu věnovat vzdělávání více než jen odrážky v programu jde o populistický produkt s možnými nebezpečnými dopady v případě – nepravděpodobné realizace.“