Letošní podmínky byly zkrátka jiné než v předchozích letech.
Cermat dnes zveřejnil výsledky letošních didaktických testů maturitních zkoušek. U češtiny propadlo téměř pět procent maturantů, to je o víc než devět procent méně než loni. U matematiky propadlo necelých sedmnáct procent studentů, to je o 0,8 procentního bodu méně než před rokem. Část maturantů didaktické testy vůbec nepsala – nemuseli je skládat studenti zdravotnických a sociálních oborů, kteří pomáhali s pandemií koronaviru v nemocnicích a domovech pro seniory.
Tomáš Feřtek, předseda správní rady EDUinu: „Velmi nízká neúspěšnost v českém jazyce se nedá interpretovat jako zlepšení studentů. Znamená to, že letošní data nejsou relevantní – na rozdíl od minulých let byla tento rok skupina maturantů výjimečná – část studentů zkoušky vůbec nedělala. Rozdíl je sice velký, nemůžeme ale rozumět tomu, kvůli čemu to tak je. Z letošních dat půjde vyvozovat závěry až ve chvíli, kdy Cermat včas zveřejní podrobná data. Stejně tak je otázka hledání interpretace u matematiky. Studenti měli jiné podmínky než v minulých letech, například více času, a přesto je ve výsledcích jen malý rozdíl. Možná tedy opravdu byl letošní test těžší. To ale opět nedokážeme s jistotou říct bez podrobných výsledků.“