K čemu mohou být užitečné projekty Extra třída, při nichž si žáci mohou vybrat, co udělají.
Praha, 25. října 2016 – Dvě pětiminutová videa představují Marka Pastyříka, youtubera z moravských Dambořic, a jeho prostřednictvím ukazují, co může žáky na základní škole bavit na činnostech v rámci programu Extra třída.
Marek Pastyřík, v loňském školním roce žák základní školy v Dambořicích, v krátkém portrétu režiséra Stanislava Adámka vysvětluje, jak mu natáčení youtuberských videí pomohlo překonat handicap. Poruchu diagnostikovanou už v první třídě do značné míry překonal právě díky natáčení videí, které ho naučily mluvit, nebát se předstoupit před druhé a důvěřovat svým schopnostem.
V pětiminutovém videu Marek Pastyřík popisuje, v čem a jak mu natáčení videí pomohlo. Podívejte se ZDE.
Druhé video ukazuje, jak sOndrCZ natáčel video o školním projektu Zábavná příroda, který se ve škole v Dambořicích uskutečnil v rámci Extra třídy. Podívejte se ZDE.
Iva Tahová, koordinátorka programu Extra třída, řekla: „Asi málokdo formuloval smysl programu Extra třída tak přesně jako youtuber sOndrCZ, když říká, že činnost je to do jisté míry ´nařádkovaná´, ale o spoustě věcí si člověk může rozhodnout sám. Ta práce ho bavila proto, že ji škola do velké míry nechala na něm. Mají-li dnešní školní děti pracovat s chutí, je důležité, aby jim práce dávala smysl a mohli ovlivnit, co dělají.“