Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Úspěch začíná tam, kde mu věříme. EDUin v únoru představí nový Audit vzdělávacího systému

Praha, 28. ledna 2025 –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Už 25. února představí EDUin svůj již dvanáctý Audit vzdělávacího systému. Ten se každoročně zabývá shrnutím hlavních událostí uplynulého roku, letos se kromě toho zaměří i na oblast nadání a vzdělávacího potenciálu žáků.

Audit2024_EDUin_900x600

grafika: Táňa Sekerková

„Úspěch začíná tam, kde mu věříme“, zní motto letošního ročníku Auditu vzdělávacího systému, který EDUin představí 25. února v Senátu. Letos  se autoři Auditu zaměřili na oblast nadání a vzdělávacího potenciálu žáků. Koncem února proto EDUin představí tři analýzy. První z nich se soustředí na víceletá gymnázia a  představí dostupná data, názory a otevře prostor pro diskuzi, zda a jaké místo má mít tento typ škola ve vzdělávacím systému.

Další analýza se soustředí na to, proč nevidíme ve školách nadané děti. České školy totiž vykazují jen velmi nízké procento nadaných a mimořádně nadaných žáků, Audit tak rozkrývá, jak nyní probíhá identifikace nadání ve školách, jaká je jejich podpora a jak ji posílit. V poslední části analýzy se autoři zamýšlejí, jak důležitý je kariérový rozvoj a jak ho umožnit všem žákům. Všechny analýzy zveřejníme 25. února 2025 na webu EDUin.cz, analýzy z minulých ročníků Auditu najdete ZDE.

Lucie Slejšková, analytička EDUinu: Čeští žáci mají aktuálně ve srovnání s jinými zeměmi OECD mírně nadprůměrné výsledky, takže bychom mohli být zdánlivě klidní. Náš chronický problém je ale jinde –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ výsledky dětí jsou příliš závislé na tom, jak moc jsou vzdělaní jejich rodiče, místo aby odrážely reálný studijní potenciál. Proto jsme jako témata Auditu za rok 2024 zvolili tři oblasti, které s nadáním a studijním potenciálem žáků úzce souvisejí. Ptáme se, jakou roli hrají ve vzdělávacím systému víceletá gymnázia a nakolik zde studují ti nejlepší žáci. Věnujeme se také nadaným a mimořádně nadaným žákům, které stále neumíme na školách identifikovat a podpořit a nakonec obecnějšímu tématu kariérního rozvoje a toho, jak učit děti již od malička rozeznat svůj potenciál.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články